|
|
|
|---|---|
|
när jag åker som vanligt så kommer det vissa stunder då det låter som om en liten elmotor går i tomme. det är väldigt olika tillfällen, går ej binda vid nån typisk rörelse för bilen typ att man svänger eller nåt sånt. vad finns det för elmotorer egentligen förutom bränslepumpen i tanken (för det låter som det kommer bakifrån). Rickard | |
| troligtvis kommer det innifrån instrumentbrädan, sitter några elmotorer som styr ventilationsspjällen, som öppnas och stängs lite nu och då. | |
|
jo jag har uppmärksammat dom, men dom hör jag bara när bilen är avstängd. Och dom låter ju väldigt tyst och går stegvis. Det oljud jag hör är precis som om nån liten högvarvig sak går ca: 10-15 sek i stöten, spjällmotorerna går bara nån sekund åt gången. Rickard |
|
| Jag har också lustiga ljud någonstans framifrån när jag stängt av bilen. Det liksom kommer några korta stötande brummanden, varar i ca 10-15s. Har inga elektriska spjäll eller något sådant i min bil förutom återcirkulationen. Bilen är en 525i -91 och har AC. | |
| Hej hej! Jag har också upplevt de ljuden du beskriver. Dels är det, som så många andra skrivit, att det är spjällen i alla olika luftblås som ställer om sig. Det ljudet påminner dock starkt om ljudet som blir under klaff-omställningarna på ett flygplan. Om det mer är ett ljud som surrar/viner litegrann (nästan som en liten turbo) så har jag uppmärksammat även det på min E34. En van BMW ägare- och kompis har sagt att det är HELT normalt för just E34. Han kunde inte peka på VAD det var, men att det är ett tyoiskt, karakteristiskt BMW ljud. Inget att vara rädd för! =) | |
|
Hej. Jag tror att det kan vara pumpen till nivåregleringen som låter. Den stämmer in på era problem. Fast den är nog som sagt så, ett typiskt E34 fel. Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.