|
|
|
|---|---|
GROL |
Mitt signalhorn har gett upp. Trycker på ratten men inget tutande. Nån som haf liknade fel? Vad brukar det vara? Glapp i ratten eller i signalhornet. Tacksam för allaråd!! Säkringen verkar vara hel iallafall. Snart besiktning också! |
|
Det är ganska vanligt att tutan (tutorna) i sig går sönder, mät om du har spänning till dem. Det sitter oftast två stycken på BMW, som låter med olika frekvens. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
GROL |
Den verkar glappa. För igår funka den men idag vet jag inte? Vad kan det då vara för fel? |
|
Tryckströmbrytarna i ratten, eller släpringen i ratten. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jag hade problem för några veckor sedan att signalhornet gick med konstant signal så fort jag vred om tändningen. Det visade vara en skruv i ratten som hade skruvat ut sig själv och kom åt en metallplatta och kortslöt elektroniken i ratten. Borgs Bil lossade på airbagen och drog åt skruven så var det fixat. Jag är bara glad att airbagen inte löste ut. Du kanske har samma problem fast tvärt om. /Fredrik Swärd |
|
SpineKracker |
På min tror jag reläet var slut. Det var förvisso en e30 men ändå. E30, för att man vill. Mer GO än SHOW är mitt motto. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.