|
|
|
|---|---|
|
Hej! Hur många åker på 17tum med era e38:or?Vad tycker ni om det?Vad åker ni på för fälgar/däck? PW | |
|
Heisann eg har 18" på min ser veldigt lite ut,men er 225*45*18" |
|
|
Har en uppsättning 235/60R16 på 7½" med Pirelli 6000 på Style 6 och en uppsättning 235/50R18 på 8" med Pirelli PZero Rosso fram och 255/45R18 på 9" med Pirelli PZero Assimetrico bak, Style 32. Är tämligen nöjd med båda fast på olika vis. Med 18" så är bilen betydligt mer "brutal" i sitt uppträdande men samtidigt roligare att köra om man är på det humöret. Är man inte det kan det vara rent jobbigt, i synnerhet på dåliga vägar. 16" tycker jag är mera att finåka med, de går lungt och bekvämt och känns "snälla". Byter lite emellanåt för variationens skull, senast förra helgen, till 16"-arna. Hjulupphängningen är numera helt renoverad och det har gjort märkbar skillnand på hur man uppfattar däck och fälg, innan så dolde slitaget hjulens olika egenskaper. Joern, 225/45R18 låter som en märklig dimension på en E38, det är mer än 4% under original-omkrets så förstår att det ser en smula litet ut. Fast det blir mindre risk för fortkörningsböter så det har ju iaf något gott med sig. Mvh Björn |
|
|
Balmgren -Menar du på fullaste allvar att du skiftar däck och fälg för variationens skull? ///Peter |
|
| Öjebyn: jo visst gör jag det. Klart billigaste alternativet till att ha två olika bilar beroende på humör. Sedan behöver ju jag inte bry mig om vinterdäck heller så där blir det enklare. | |
| jag har 235/45/17 de alldeles för litet. tycker jag | |
|
Jag hadde 265/30-18 på min E-34 och det såg litet ut tyckte ja en E38 ska bara ha 20tum helst alpina tycker jag men det är min personliga åsikt =) |
|
| Man borde ha 20",men jag har 255*50*17.Jag är ganska nöjd med dem.Bilen ser ok ut. | |
Darmur |
Jag åker på M5 System II kopior med 225/55/17 Goodyear Eagle. Ser snyggt ut i mina ögon OCH är en bra kombination av komfort och "sport". Har en M5 Touring att jämföra med, och är mkt nöjd med dimensionen på E38ans hjul o däck. At köra med 20 tum är mkt stötigt, tro mig - jag har provat. Det var stötigareän att köra med M5an. En E38 är ingen sportbil, det är en landvägsslukare. |
| 17-tum har en tendens att på E38 bli ett mediokert mellanting mellan originalkomfort på 16-tum och sportighet på 18-20-tum. | |
|
20tum på E38an inga problems med dålig komfort här inte,har haft två bilar med 20tum å åkt massor med mil . Länk |
|
|
Någon som har bild på en e38 med 17tum? mvh peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.