|
|
|
|---|---|
|
Tjaaaaa alla!!! Min E32 750iA beter sig mäkta mysko. Har trott att min EDC är heeeelt kaputt. Bilen suckar om en sånglärka släpper en skit på huven.....Men helt plötsligt nu under varmare dagar, då funkar den! haha Vid över +5 grader fungerar den bättre och bättre för var ökad grad :) Någon som har den blekaste om vad det kan handla om? | |
|
Det är absolut inte bra med fågelskit på lackeringen! Föreslår att du så snart som möjligt spolar bort det med vatten och torkar efter med en svamp väl indränkt i vatten! Skämt åsido om du beskriver felet bättre så har vi kanske möjlighet att komma med goda råd! Per L |
|
|
Felet är i sin enkelhet..... Stötdämparna fram är väldigt slappa i kallt väder. I det närmaste helt utan funktion. Nu när det vart uppåt +5 grader ett par dagar så har jag märkt att de blir styvare. Men sen på kvällarna när tempen ute sjunker igen så blir dom kassa och slappa. |
|
|
Att det blir så beroende på vädret kan nog någon annan förklara bättre än jag, men det du beskriver låter för mig som att det är själva dämparna som kommer att ge upp helt ganska snart... Om det hade varit problem med det elektriska hade de automatiskt styvat upp sig rejält, ett slags nödprogram som bayrarna la in i systemet. Det är ju bättre i 230 om bilen styvar upp sig än blir lika slapp som svärmor eller hur! Iwarsson |
|
|
Sant att det är bättre om den är hård. Men ändock, det verkar konstigt att de fungerar i varmare väder men inte i kallare. Kan det hända att jag har fukt i systemet som fryser och orsakar problem? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.