|
|
|
|---|---|
|
Tjena grabbar! Skulle höra om det är någon som har installerat ett xenonkit på sin bil. Är det svårt? Hur lång tid tar det ca? Var rekommenderar ni att man ska köpa ett xenonkit? Billigt o bra ska det vara. 8500k ska man ha va? För maximalt blått sken! /// Mvh Stefan | |
|
Vill du ha dåligt men blåaktigt ljus ska du ta 8500K eller liknande, bäst ljus får du från 5100 till 6000K. Jag har köpt flera set till mina bilar, och Kaixen tycker jag verkar bra. BMW CS #5206 |
|
|
Har du H1 lampor som jag har på 325:an är det inte så svårt att installera, H7 är lite svårare. BMW CS #5206 |
|
|
Gjorde det på min E46 igår...Det var lite mek...men värt besväret. Här är en länk till hur man gör detta på en E36. Mvh Länk Länk |
|
|
Tackar! Jo det är en E36 jag har så det blir inte så svårt då? Det är H1 där va på halvlyset? Kan ej kolla för har inte bilen i närheten! Men är det jättedåligt lyse på 8500k. Men det är inte så dåligt att det är någon fara för besiktning? Mvh Stefan |
|
|
På min e39:a har jag 7000K Länk och det lyser rätt bra ändå, och den har jag besiktigat flera gånger utan anmärkning. BMW CS #5206 |
|
| 8500K är kanske i "värsta" laget att använda till halvljuset. Kaixen rekommenderar främst 8500K för användning i dimljusen. Tänk på att standardxenon ligger på runt 4500K så även 6000K är blåare än standardxenon. | |
|
Elfrippo: Ok så det är rätt ok att lägga sig på 7000k som du för att få bra lyse + blått sken? Eller? Är det ingen här på forumet som kör med 8500k som kan utala sig hur bra lyse det är o hur blått det lyser? Mvh Stefan |
|
| Är det någon som förstärk kabalaget eller kör ni med orginal kablage?? | |
|
Marcus M2! Man behöver knappast göra nåt med kablaget, eftersom xenon drar mindre ström än halogen. BMW CS #5206 |
|
| christer silvén: Jag är inte heller orolig för den kontinuerliga förbrukningen. Det är startströmmen på 10-15 A som jag är lite rädd för. Vet att Audi bilarna får problem och eldar upp ljusströmbrytaren. Jag hade tänkt konvertera dimljusen till Xenon och är lite rädd för vad som händer med checkkontrollen på min E-38:a. | |
|
Jag har monterat på hel och halvljus på e39:an, helljus på e46:an och halvljus på e36:an och jag har inte fått några problem. En del leverantörer rekomenderar att man byter ut säkringen till 20Ah men det har jag inte heller gjort. Första konverteringen gjrdes för snart 4 år sen, och allt funkar än. BMW CS #5206 |
|
|
Checkkontrollen har jag inga problem med, men på e46:an slocknar ljuset efter en stund och tänds igen. BMW CS #5206 |
|
|
13000k rätt extremt, har ej sett det någonstans på nätet. Var kan man köpa sånt kit ;). Men orginal kablarna räcker till eller, dem som man få till eller vad är det man ska förstärka??? Finns det någon bild på det 13000k kittet? Mvh Stefan |
|
|
Om du går in på www.kaixen.se har dom rätt mycket bilder på lampor med olika Kelvin BMW CS #5206 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.