|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
| Okej, men det bryr jag mig inte så mycket om. Dom är ju lika snygga för det... | |
| låg på motorvägen hem från elmia idag.så fick jag en merca 500cl i röven en gammal gubbe som körde upp jämsides med mej o visa att han ville rejsa..o ja drog han.inte lätt fick kämpa men han hamna längre o längre bak hela tiden...=) | |
|
Körde också mot en 500cl igår.. Stack ifrån han lätt faktiskt, 120-180.. Han var ensam och vi var två i min bil. Mvh Per |
|
| Jag drog en sl600 med min 250 hästars Impreza GT, så inte säger det så mycket att ni har dragit en cl500. En C36a är i en helt annan klass, även fast den har mindre hästar än en 500cl så väger den ju betydligt mindre... | |
|
Jag var just ute och klockade lite 0-100 tider med ett vanligt tidtagarur. Jag vet att dom tiderna inte är exakta. Jag provade ett tiotal gånger och tiderna jag fick var mellan 5,5-5,9 sekunder. Det skulle vara kul att få prova med en G-tech mätare och se hur pass missvisande mina tidtagningar är... Testet som "M femman" visade att den skulle göra det på 7,1 sekunder stämmer nog inte... |
|
|
Beror ju lite på om du mätte tills du hade 100 på mätaren eller väntade att trycka av tills du var uppe i 105-107 som förmodligen mer motsvarar 100 i riktig fart. ___ //Ulf |
|
| Jag stoppade uret just över 100... | |
|
Ut och klocka 100-150 och 100-200. Är lite nyfiken att höra hur dom där går. Flåklypa |
|
|
Länk har två test, ett som visar 7,1 s. 0-100 och ett som visar 6,7 s. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
| Flyklåpa: Jag kan testa det imorgon om det är tort. Jag provade idag 0-230 utan tidtagning och jag tycker att den drog riktigt bra hela vägen upp till 230, sen blev det lite för mycket kurva så jag var tvungen att släppa... | |
|
Bra sida Greenberg!! kul läsning! särskilt när man kör M3a jandreas du borde behållt M3an istället för att svamla me MB =) |
|
|
Programmer: Att testa 0-107 km/h funkar inte för alla... Själv var jag skit besviken på min bil när jag skulle klocka 0-100. Mobilen stannade hela tiden på runt 7,7-7,9 s (ska göra på 7,4 enligt tillverkaren). Och med förmodad felmarginal på min tid skulle det innebära att min bil troligen inte kom under 8 s till hundra. Problemet var bara det att hastighetsmätaren inte hängde med i acclerationen. När nålen precis gått förbi 100 (typ 101) på mätaren så går varvstoppet i. Och varvstoppet innebär 110 km/h mätarfart. Så ska jag mäta 0-100 får jag slå av stoppuret vid 95 km/h :) |
|
|
LexCom: Visst, jag var kanske lite generell i min kommentar (tänkte inte på franska bilar ;-) men jag tror nog att om du testar 10 bilar och stannar klockan när mätaren står på 100 respektive 107 så tror jag det senare resultat ligger närmare sanningen för flertalet av bilarna. Själv har jag haft en Saab 99 Turbo en gång i tiden som visade 100 km/h på mätaren vid 105 km/h i verklig fart. Var också lite besviken när jag testade 0-100 på denna men kollade senare mätaren på M och fick då bekräftat att den visade fel. ___ //Ulf |
|
|
Desto nyare bil ju mer rätt visar nog mätarna generellt. Vi bilägare testade ju detta för något nummer sedan, peugeot o citroen var väl dom i testet som hade mest rättvisande hastighetsmätare. Vid 100 km/h mätarfart var verklig hastighet 99 km/h hos dom bägge om jag inte minns fel. Att sedan hastighetsmätaren inte hänger med under accleration är kanske ett franskt typfel, vad vet jag ;) |
|
|
Då kanske man ska passa sig lite vilken hastighet man håller. Jag räknar alltid med en viss felvisning men det kan ju visa sig vara farligt... ___ //Ulf |
|
|
Jandreas. Var du ut och klockade några tider idag? Flåklypa |
|
| jandreas: Ja om du drog en sl600 va det då inte uppe i fart utan vid rödlyset? För Imprezor är ju allt annat än snabba över 100.. | |
|
Janne. Har du redan tröttnat på mercan? Mötte dig på varvsleden typ vid halvsextiden idag. Den såg ju riktigt ren och fin ut. Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
|
Flyklåpa: Jag har haft fullt upp så jag har inte hunnit klocka några tider tyvärr... P3r:SL600 jag drog var ur en rondell då vi båda låg i 80, och sen drog vi till just under 200. Jag tycker inte alls Imprezan var slö över 100. Johnte: Jag har inte tröttnat på Mercan, jag köpte den mer för att försöka göra mig nån krona på den. Bilen är faktiskt otroligt fin, oich då du såg den så hade jag hunnit köra ungefär 600 m sen jag lämnade tvätthallen...=) Det lutar nog mot en M3a igen om jag får sålt Mercan. |
|
|
jandeas: Hmm oki, orkar igentligen inte diskutera för det spelar ingen roll. Men Imprezorna är slöa när det börjar gå fort, 100-200 på typ 26s eller något sånt. 0-200 tar ~23s för en 3.0.. Mvh Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.