|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
| Är det nån som har en aning om hur dom bilarna står sig mot varandra både från stillastående och i farter? C36an har 280hk men mer i vrid än M3an, 380 Nm. Fast då finns bara C36an med automat... | |
|
Jag undersökte det en del när jag skulle handla bil för ett år sedan. Valet stod mellan just M3 och C36. Jag hade då fått för mig att C36:an gick ungefär som en M3 3.0, men det är inte riktigt sant. M3:an är faktiskt ganska mycket snabbare. Här är några tider: M3 3.0 0-200km/h 20.9sek C36 0-200km/h 29.0sek Vridet i C36:an är säkert trevligt vid vardaglig körning men det hjälper tyvärr inte vid acceleration. |
|
| Rättelse: Vridet är oväsentligt vid MAXIMAL acceleration. | |
| Japp,M3an är snabbare. | |
hampe m3 |
jandreas här e en din sida för litte snabba fakta, bra att ha till hands ibland, Länk |
| På en annan sida jag hittade så gjorde C36an 0-100 på 5,9 sek, och det stod där att M3an och C36an gick ganska exakt lika. Ibland drog M3an C36an och ibland tvärtom. Jag ska iaf och titta på en C36a imorrn, trots att jag inte alls är speciellt mycket för Mercedes... | |
| Hade jag valt mellandessa två hade det blivit en C36, bara för att den är så pass ovanlig jämfört med en M3... | |
|
C36 är en jäkligt snygg bil och det faktum att den är ovanlig gör det ännu roligare att äga en. 0-100km/h på 5.9sek låter lite för bra dock. Det var inte 0-60mph? C36 klarar nog inte 0-100km/h under 6.5sek. Förövrigt låter den jäkligt skönt. Lite mulligare än en M3:a. |
|
|
Jag har också för mig att C36-an gör 0-100 på 5-9 eller 6.0. Rätt bra för en aut. & den bilen är ju riktigt snygg... Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
Nej, C36 klarar inte 0-100km/h så snabbt. Den bästa tiden jag hittade på www.9ii.de var 6.7sek. Mercedes själva säger 6.8sek så 5.9sek klarar den knappast. Det gör inte ens en C43... |
|
|
Jag hoppas på en redogörelse om jandreas har varit och provkört bilen idag :-) Som sagt så lät den C36:an som jag hörde rätt gött. Lät perfekt med originalsystem (jag gillar inte bilar som brötar för mycket). Lite som en 330 har jag för mig att den lät. |
|
| Så, då är man en lycklig ägare av en C36a. Direkt när jag kom dit och såg bilen så föll jag direkt. Den har ett riktigt snyggt tyskstuk med ordentligt breda 18" och sänkt. Och vilken otroligt skön sång motorn har precis som Elfrippo säger, riktigt grymt muller på låga varv och på höga varv låter den mycket vass. Ska bli kul att få kappdra sen med nån M3a då asfalten börjar komma fram... | |
hampe m3 |
silvrig m mae fälgi?? |
hampe m3 |
han inte skriva klart innan ja figrarna slant, eller svart m fläsk blås+toning?? |
| Bilen är silver men har inte mae fälgar... | |
| Stort grattis! När får vi se lite bilder på pärlan? :-) | |
| Vart ska jag lägga upp bilderna? | |
| Gå in på upl.silentwhisper.net och skapa ett konto. Sedan laddar du upp bilderna där. När detta är gjort kopierar du adressen till en viss bild och klistrar in länken i ditt inlägg här på AP. Jag väntar med spänning :-) | |
Gemini__ |
Länk Eller använd denna länk istället, du slipper registrerar dig. Mycket smidigt. Mvh: Thomas |
|
Här är två dåliga bilder, när jag skulle ta kort på den skräddarsydda inredningen så tog batterierna i kameran slut så dom kommer sen. Länk Länk |
|
hampe m3 |
mkt fin, en av dom snyggare merca modelerna faktist, va bergis på att dom där fälgarna hette ngt m mae, altid lär man sig något, hur känns den att köra?? förstår att du inte hunnit åka så jätte mkt, men som först intryck?? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.