|
|
|
|---|---|
|
När jag var ute och åkte igår så slutade styrservot att fungera på min E34 525iT. Tittade under huven och konstaterade att servo-olja hade flödat över i expantionsburken. Vad kan ha hänt???? | |
|
Var locket ordentligt påskruvat? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Japp. Bytte oljan för 1 år sedan då ett rör till nivåregleringen gick läck. Allt har funkat klockren sendan dess. Trodde först att det var något liknande denna gång men systemet verkar tätt. När jag sedan starade bilen igen så sjönk oljan undan i burken och jag kunde fylla på med några dl olja upp till rätt nivå. Men någon servo-styrka finns inte. Kan det blivit övertyck i systemet om pumpen skar ihop??? Eller finns det någon baqckventil i systemet som har satt sig på tvären?? "Passar mig noga för att fickparkera just nu." |
|
|
Men vart har oljan tagit vägen? Lite läsning om hydraulsystemet: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Erikw: "Tittade under huven och konstaterade att servo-olja hade flödat över i expantionsburken." Låter som att den har återvunnits till miljön :) ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Vi får hoppas att det hände över en oljeavskiljare ;-) Men hur kan den ta flöda över i expansionskärlet, systemet ska ju vara så gott som slutet? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.