|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 325-01 som troligtvis har fått problem med Vanosen. Vad är dom vanligaste tecknen på att vanosen är trasig? Går det att laga? Ungefärlig reparationskostnad? Vad kostar en ny Vanos? | |
|
Vanosproblem på M54 motorn är VÄLDIGT ovanligt. Vem har ställt den diagnosen? Du blir först i sverige vad jag vet med problemet iaf. Jag har nog aldrig sett ett fall på e46fanatics som täcker in Usa med omnejd heller faktiskt . Har din bil rullat under 10 000 mil så kommer det gå på din maskinskadeförsäkring. Att dubbelvanosen skulle ha pajat både på insug och avgassidan känns även det långsökt. Räkna runt 20 kkr för ett byte inkl arbete mellan tummen och pekfingret. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Har nu faktiskt fått det bekräftat att det är Vanosen som är trasig, synd att bilen precis har slagit om till 11 000 mil.... Har fått ett pris på ca 7000:- inkl arbete från BMW-Danderyd. |
|
|
Morsan79>>>Vad var dina symptom? Intressant att veta för andra som misstänker något "strul" med sina Vanos.. Kan kanske också vara intressant för andra att veta vad som sedan byttes mera exakt... 7000kr lät nästan billigt(nåja,allt är relativt,beror på vad som ska bytas/repas naturligtvis och hur det görs). Mvh Janne. |
|
|
Vad är det mer specifikt som byts ut för 7000 kr? De kan omöjligt vara hela vanosenheten. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Själva vanosenheten på M54 är faktiskt ganska billig, ca 3300:- _______ //Niklas |
|
|
vad är problemet med bilen? går dåligt? missljud? vet att dessa kan börja rassla efter X antal mil. |
|
|
Problemet är ju att det är ett missljud (knackande ljud) från motorn så jag har inte kört bilen speciellt mycket, dumt att chansa. Återkommer när jag fått det fixat! |
|
|
om det är vanosen som rasslar så kommer det inte att skada motorn, är bara trist att lyssna på. vanosen är faktiskt väldigt enkel att byta på dessa modeller, det ända som behövs göras är att låsa motorn vilket man gör på svänghjulet med ett sorts don. STILL WILL! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.