AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
953

Inspektion 1 & 2 !

M_
81
M_I_C_K_E
328i Limo
Tjena alla BMW entusiaster...

Jag köpte en BMW E46 328i för cirka 18 månader sen, och den hade då stått stilla i nästan

ett år hos bilhandlaren... p.g.a ett sjukdomsfall i familjen så har jag inte kunnat köra

bilen mer än 150-200 mil sedan den dag jag köpte den. Den har alltså inte rullat mer än 200

mil på nästan 2.5 år. Bilen har bara haft en ägare innan mig, och han var 53 år gammal

(alltså antagligen inte buskörd!) och den har gått cirka 14.400 ärliga-mil, den har fått

service var 2000 mil av förra ägaren, och jag gjorde en full service på den för 18 månder

sen när jag köpte den...

Så nu kommer mina frågor:

Borde jag göra en service till eftersom det har gått 18 månader sen förra, trots att den

bara rullat 200 mil ???

Vad innebär inspektion 1 och inspektion 2, är det bara BMW som kan göra dessa eller klarar

alla service-ställen med BMW erfarenhet av att göra dom, och hur mycket kostar dom???
to
16
tobki93
320iA Touring -01
Din BMW ska in på service enligt följande: oljeservice -> insp 1 -> oljeservice -> insp 2 osv. Kolla vad som gjordes senast. Om jag inte minns fel så står det i min instruktionsbok (för en 320 -01) att man om man kör mycket lite ändå bör byta olja minst var 24:e månad.

Min bil var precis inne på en insp 2 och den kostade 5160:- på Auto7H i Borås. Kolla i din servicebok; där står det vad som ingår i de olika servicenivåerna.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.