AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.660

Hur behandlar stenskott på bästa sätt?

Sk
209
Sköll12
Bmw 120i - 05 Alpinvit
BMW X3 2,0D -12 Alpinvit
När jag idag äntligen gjorde en grundlig handtvätt (För tok för länge sedan..2v) av bilen,120i, så upptäckte jag flera stenskott stenskott. För j-a trist på en ny bil, har kört 500 mil. De flesta på fronten där det är mest plast, men tyvärr också två stora märken på huven. Ett av dessa var ordentligt stort. Då bilen är vit verkar det som om alla märken syns väldigt tydligt. Alla märken på fronten är nog inte så svåra att fylla i med ett lackstift, men finns det nåt bra tips för större märken som de på huven?? Är dessa arbeten beroende av högre utomhustemperatur än vad det är ute nu? (Har även fått 4 märken på rutan, med de får man nog leva med.)
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
På en vit bil borde det gå att lägga i även ganska stora stenskott med lackstift, utan att det syns särskilt mycket. Tänk bara på att även solidlackerna har klarlack numera.

Stenskotten på rutan kan du få fixade utan att byta ruta, här t ex: Länk - jag tänker ta en tur dit när 'stenskottssäsongen' är över för att få (hittills) 4 st rejäla märken i rutan fixade.

/// Gunnar E.
Sk
209
Sköll12
Bmw 120i - 05 Alpinvit
BMW X3 2,0D -12 Alpinvit
gunnare
Tog kort på bilen ikväll innan mörkret föll. Då jag inte lyckas med att själv publicera dem så tänkte jag maila några kort till dig lite senare. (Om du på nåt vis kunde få ut dom på nätet??) Ska försöka i alla fall. Är inte så jättehaj på sånt här:)

David
Sk
209
Sköll12
Bmw 120i - 05 Alpinvit
BMW X3 2,0D -12 Alpinvit
gunnare!
Jag mailade dig bilderna på bilen nyss. Hoppas de kom fram! Det var 11 bilder.
David
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.