AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.396

Svensk E32-säpoeskort?

Hej!
Jag såg något lustigt idag på eftermiddagen.
Vid Bmw i solna mötte jag en kortege med polisbilar som körde med blåljus dock utan sirenljud och mitt ibland denna samling på kanske 5-6 bilar så åkte en svenskregistrerad mörkgrå E32 med blåljus!!...
Vet ej om det va en 750 men det var en iL. Man fick känslan att det va en sån uppsättning bilar som ett statsbesök brukar använda sig av.
Det va vanliga polisbilar samt svarta s80 som antagligen är säpos. Men som sagt, det underliga var den här mörkgråa iL E32:an i mitten. Det va blåljus på taket och i bakrutan. Annars såg den helt civil ut.
Någon som vet om svenska staten använder en gammal E32?
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Låter ju helt osannolikt att dom skulle anväda sig av en gammal E32!? Borde ha varit E38, kanske såg du fel eller är du säker?
Kanske i och för sig var nån diplomatbil med eskort? Men då borde det ju ha varit blåa skyltar...SKumt!
Mr
333
Mr_mad
850 IA -91
525iM-T E39 - 04
Dom har en sådan 750
Nej..jag e 100% säker.. en mörkgrå e32..iL klart o tydligt.
Såg dom ett ganska bra tag ochså. Jag blev väldigt förvånad. Verkade så seriöst när e32:an va så omringad av säpo och vanliga polisbilar.

Mvh Leo
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Oh fan, då har man lärt sig nå nytt idag med. Kul för dem!
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Synd att du inte tog reg numret...!

Nu måste man passa sig för mörkgråa e32or också! Hehe
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Vaför skulle du behöva vara rädd för SÄPO? Är du terrorist eller?

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
Detta innebär att Polisen, innehar en bepansrad E32:a, av modell 750iL, liknande denna Länk , det är den naturligaste förklaringen.

Mvh Stephan

Japp, den såg exakt ut som E32 på länken stephan lade in.
Det va gardiner på bakrutorna så man kunde inte se in så mycket.
Man undrar ju om den e nyinköpt, har aldrig hört talas om den förut och om dom haft den så länge så gammal som den var borde man hört nåt knyst om det tycker man.
Jag menar när säpo köpte in 540:n och 760:n så snackades det om det på diverse forum.

Mvh Leo
Mr
333
Mr_mad
850 IA -91
525iM-T E39 - 04
Stämmer bra det
Leonardo; Kommer du i håg om E32:an hade ett T, U, W eller X som första bokstav i regnummret? Vilket skulle indikera att den var importerade nyligen

Mvh Stephan

Stephan: Nej, dum som jag var kollade jag inte det.. jag brukar kika efter sånt på intressanta bilar.
Var väl så paff över denna samling blinkande bilar..:)
Men är faktiskt osäker nu om jag verkligen kollade in reg plåten. Men en utländsk eller blå regplåt borde dragit min uppmärksamhet.

Mvh Leo
Låter väl bara som sunt förvaltande av våra skattepengar att inte promt köpa nyt bara för köpande skull när man har en dyr fin väl fungerande E32a...
Skulle tro att då pansarbilar är dyra att köpa används dom troligen sparsamt och vårdas för att hålla länge därav bruket av en E32a..

OT: Kennedys öppna limo han sköts i försåg senare med tak och var visst i "tjänst" till 70 talets mitt...

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Stephan735i, det ser ut som bilen på mobile.de har ett skotthål på framskärmen, Haha
Birger; Flagghållare, men jag håller med dig att det liknar skotthål, såg du bucklorna på bakskärmen, attack eller vanlig trafikskada?

Mvh Stephan

bl
38
blackh
320i -98
M3 (CSL-optik) -03
Polisen har en E32 säkerhetsbil, eller rättare sagt hade den är nu mer såld till svenska försvaret. Polisen använder nu mer E65 760i.
(E65:an väger 3,5 ton och är grymt bepansrad)

STILL WILL!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.