|
|
|
|---|---|
|
Tänkte bara berätta om en märklig sak som hände mig igår. Hade bilen inne för reperation av främre bromsok och allting gick bra. När jag skulle köra där ifrån märkte jag att bagageluckan var öppen. Stängde den körde hem. När jag stängde av lyset (bilen är import) så hördes ett knäppande. Det visade sig då att bagaeluckan hade gått upp. Trodde inte det var sant riktigt men efter flertalet försök visade det sig att så fort man stänger av lyset så öppnas bagageluckan. Jag får väl anta att ingen haft liknande fel!? Någon som kan förstå hur det kan ha hänt egentligen? Är den felkopplad från start borde ju felet alltid ha varit, hur kan det visa sig helt plötsligt bara? Så på tisdag får det bli en ny lagning då jag tyvärr inte har kunkspap om elfel i bilen. Hoppas bara att det inte blir en alltför dyr historia. | |
|
Troligen har kablarna till bagageluckan skavts av vid gångjärnet och kortsluter varandra. Vanligt fel på många BMW. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Hmm okej, vanligt fel? Då blir det inte så farliga summor då eller? Ja dte har ju egentligen ingen betydelse för lagas måste det ju, men alltid intressant att veta lite i förtid vad det landar på. | |
|
Felet är vanligt på många BMW, jag har dock inte hört talas om det på E46 förrän nu. Kan kablaget lagas, kostar det inte särskilt mycket. Måste hela kabelstammen bytas, springer det nog iväg till någon tusenlapp eller två. Jag vet inte var skarvarna finns, det kanske har förbättrats på E46. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.