|
|
|
|---|---|
|
Kupe fläkten la av idag på min 530-94 med stora kliman. Har plockat ut svärdet och upptäckte att på en av dom fyra effekt transistorena så hade kåpan smält.... Nu förstår jag varför det har luktat bränd plast i bilen ibland :-) (och nu vet Jag att det inte finns något effekt motstånd på förarsidan på 530 med stora AC:n) Har precis plockat bort kylplåten på svärdet och pillat bort epoxyn som sitter som skydd över lödbenen. Det blir en resa till Elfa imorgon för att köpa 4 nya transistorer för 80:-. Lite bättre än 1700:- eller vad nu svärdet kostar nytt på BMW. Bara att hoppas att det fungerar då original transitorerna inte finns längre och ersättarna inte har exact samma värden. Men det ger sig snart :-) Stinger | |
|
Du kan beställa ett nytt från USA. Gjorde precis det själv från BMA Parts. De säljer dels orginal orginal dels reparerade orginal som heter "programa". De kommer med 3 års garanti. Skickar du även sedan tillbaka ditt trasiga svärd ger de dig 50$ tillbaka. *BAWORAK* |
|
|
Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Har nu bytt mosfet transistorerna till IRFZ24N istället för dom gamla BUZ71 som inte längre finns tillgängliga. Fläkten fungerar som den ska igen :-) Kostnad 98:- plus ca tre timmars arbete. /Peter Stinger |
|
|
Tack för att du berättade hur det gick! Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
SvanteE : Vad gick frakten på och kom det till några andra avgifter? Mvh/Palle |
|
|
Nix, frakten gick på 22 dollar. De skrev på paketet att det var ersättningsvara, vilket gjorde att "Goran with two pricks" tullare inte kunde ta ut ngn skatt på det:-) *BAWORAK* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.