|
|
|
|---|---|
ossie k |
hur är kvaliten på m5ans system 1 fälgar? har turbinen någon vidare funktionen? kyler dom verkligen bromsarna? phyyysh phyyyysh |
|
Provade såna på min M5. Jag tyckte att jag kände en marginell skillnad på bromsverkan (bättre). //Schnitzer |
|
|
Enligt vad jag läst/hört så ger faktiskt M system 2 ännu bättre kylning av bromsarna! Jag körde med M System 1 i somras, men jag kör inte speciellt hårt, och kan därför inte avgöra om det är någon skillnad gentemot andra fälgar, men det skall det vara! Fruktansvärt snygg fälg är det iaf! Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
ossie k |
får man på dom på en e30? om man bortser från bult indelningen? |
|
ossie k, Om du monterar nav och så vidare från en M3 (eller från någon E34) så bör du kunna få plats med fälgarna på en E30. Om jag inte missminner mig så är standard M System 1- fälg 7,5" Bred. Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
| Kalle, jag tror bestämt M-system 1 är 8" bred. | |
| Jag VET att system 1 fälgarna är 8" finns även 9" bak. | |
|
9" bak fanns väl endast till typ nån special modell? Winkel...? Till vanlig M5 3,6l var det 8" fram och bak. Medan M system 2 var 8" fram 9" bak. |
|
ossie k |
jag ska borra om mina nav till 5 bultat. vad vinner jag på att använda m3 nav? dom skilljer väl inte mycket åt? system 1orna är 8" breda. |
|
M-system I = 8x17 runt om som standard (med 235/45). Som extra-utr fanns (kod 781) 9x17 bak med 255/40, dessa är standard på M5 Winkelhock (51 tillverkade). M-system II = 8x17 runt om som standard på sedanen (9x17 bak som enskild extra-utr el. via Nürburgring-paket). 9x17 bak är standard på M5 touring. 20 Jahre Motorsport bilarna har också 9x17 som standard, fast med svarta stjärnor. -M5 E34 Limousine register Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.