|
|
|
|---|---|
|
Har letat efter ett nytt databox till en m5 3,8 Bosch 0 261 200 412 hette boxen. fick tag på en komplett box, men bilen är tvärdöd med den.. den har samma Bosch nummer som min tidigare. öppnade boxen, chippet som sitter i har 4st pinnar mer än min, (har bild om nån vill se) kan det komma sig att boxen är från en 95:a? tänkte på stöldskyddet, men är inte ews helt separat system? ingen som har en box till salu för övrigt? elelr vet en skrot som har en m5 inne? behöver lite andre småsaker också.. Mvh | |
| Ingen?? | |
|
Jag köpte mig en M5 -95 för "en massa" år sedan. Det visade sig att resonansspjället inte fungerade. Säljaren som är duktig på BMW och tydligen med goda kontakter inom BMW Motorsport!? (Sten Jarl på Jarls Bilservice i Helsingborg) ringde BMW och läste upp numret på elektronikboxen och beställde ett nytt chip. När han fick det så visade det sig att chipet inte passade. Jag har för mig att det hade fler eller färre ben än det som satt i boxen. Det hela slutade i alla fall med att han fick köpa en helt ny box till min bil. Det verkar således som om detta med boxar och chip till M5 E34 inte verkar vara lätt ens för BMW själva! Dessutom så har jag för mig att tidigare M5 3.8 har resonansspjällfunktionen utanför motorelektronikboxen. Och på åtminstone 95-orna sitter denna funktion i boxen. Så där skiljer sig tydligen olika 3.8-boxar sig också! Rent principiellt borde dock boxnumreringen vara utförd så att om boxarna har lika nummer så skall dom passa. Allt annat skulle bli en "katastrof" inom reservdelsförsörjningen för vilken firma som helst. Per L |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.