|
|
|
|---|---|
GROL |
Hej Jag har funderingar på att köpa en 735I 97-99. Bra biL? Fel som brukar uppstå? Vad ska jag kolla. Utrustning? Försäkring? Annat nyttigt som ni kan delge mig. Hade tänkt köpa den i Tyskland... Tack på förhand! |
|
Måste säga att det är en superbil. Otroligt snål. körde 50 mil på 42 liter bensin nu i helgen. Tillräckligt med kraft i motorn. Försäkringen är relativt billig. Varför skall du importera, priserna är samma eller billigare i sverige. |
|
GROL |
Tack LME. Jasså?! Vad ligger priset på en sån här bil? Utrustning i Sverige? |
|
Finns iof inte så många till salu i sverige. Jag fick min i byte. Dom ligger väl från 70.000 om det är steptronic. |
|
Scheckheft |
Hej 735 ingick inte i BMW Sveriges modellutbud. Möjligtvis kan det finnas ett enstaka exemplar som togs in på beställning av BMW, men jag tvivlar. Modellen kom i mars 1996 och byggdes fram till 2001. Priset beroende på årsmodell, utrustning, skick osv. Rent generellt lönar det sig inte att importera en E38 innan årsmodell 9/98 då priserna i Sverige i vissa fall är lägre än i Tyskland. Mvh Scheckheft |
GROL |
Har hittat en 735I -98 20000 mil import en ägare, fullservad enl boken. all utr. utom nav. Pris 89.000 bilhandlare. Säles för kundsräkning) Ser bra ut på bild Priset rätt? Är testad hos bilprovningen (diagnos). Är det likvärdigt med ett m-test? |
|
Varför en 735 om du nu ändå har bestämt dig för v8?? 740n lär ju inte kosta mer med den ålder och de miltal vi pratar om. Ingen ska heller slå i mig att det skiljer hinkvis i soppa konsumption. Kör på en 4.4! The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
| Har ägt båda, föredrar 735 | |
GROL |
LME: Vad tyckte du om priset? 89 för mycket? |
|
LME: Mycket intressant, hur kommer det sig att du föredrar 735? The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
Jag tror 89.000 är ok pris. Gillar motorns gång bättre! Det skiljer mycket i bensinförbrukning, sen att är billigare att försäkra gör inte saken sämre. |
|
|
LME, Hade du en 740 med "nya" eller "gamla" motorn? |
|
| Nya 4.4 liters. | |
Scheckheft |
Hej Kan det vara detta objekt du tittat på? Länk Isf är bilen långtifrån "fullutrustad". Det saknas komfort-/konturstol, PDC, sidogardiner, sitsvärme bak, elstolar bak -ja hela "Fondorientierte Ausstattung" + en hel del annat. Jag påstår att bilen i princip har standardutrustning + el. standardstolar i skinn, Shadow Line och drag. Att titta på vid en köp av en E38 är bl a bultarna till oljepumpen, bromsar, vibrationer i framvagnen. Titta på bilens dokumentation, kvitto på service, reparationer. En annan fråga du borde ställa dig: hur länge ska jag ha bilen? Det är inte alldeles lätt att sälja en E38 och priserna är fortfarande på väg neråt. En annan sak är att många E38 spekulanter är lite mer känsliga för utrustningslistan på objekten. Helst ska det vara mycket "lullull" i bilarna. Priset på detta ex: max 80 tkr. Lycka till Mvh Scheckheft |
GROL |
Det stämmer det är detta objekt. Jag ringde idag men jag gillade inte säljaren så speciellt. Ganska ointresserad men han säljer ju för kundsräkning räkning (fd ägare är Kapp ahls ägare). Hur vet du att den bara har den utrustningen? Ser du det? Eller finns det nånstans på nätet man kan knappa in regnr för att få denna info. Tack för infon Dessutom är den avställd med körförbud. Så besiktning etc tillkommer jag tänkte bjuda 75 men jag är faktiskt inte intresserad. Jag vill nog ha mer lull lull! |
| Färgen är riktigt snygg! | |
GROL |
Jag tyckerockså att färgen är snygg men är den inte lite sunkig invändigt??? |
| 20.000 mil bör sätta sina spår. | |
GROL |
Scheckheft: Vad tror du om denna 740 pris och utrustning. Finns ingen service historik så den kan vara skruvad,import. LÄNK: Länk |
Scheckheft |
Hej Svårt att säga utifrån annonsen. Saknas servicebok/historik/dokumentation är det ett stort minus. Är bilen nyligen importerad för att säljas direkt avråder jag från köp. Idag är utbudet av E38 rätt stort. Det gäller att ha is i magen. Jämför och provkör många exemplar. Min sista E38 t ex tog mig ett halvår att hitta. Denna 740 är dyrare men har bra utrustning och är välskött: Länk Ägs av AA här på forumet. Med länken vill jag bara visa att prisspannet är stort och att utrustningsnivån varierar väldigt mycket. Mvh Scheckheft |
|
Saknar den servicebok så kan man i de flesta fall förutse att bilen är fuskad med. Servicebok är en värdehandling och den slarvar man inte bort. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.