|
|
|
|---|---|
|
Hallå. Jag står i valet och kvalet att sälja min volvo 940 och köpa en BMW 318is (16v) e30. Har fått napp på en väldigt fräsch 90:a som gått 17000 mil. Men killen vet inte hur mycket han vill ha och jag är inte hundra på hur mycket jag vill ge heller. Hur mycket är rimligt? bilen är importerad 2002 och är vinterkörd. | |
|
Jag tror nog mycket av prissättningen är beroende på skicket på bilen. Kolla efter rost, bucklor, missfärningen i lacken samt inredningen. Sen bör du gå igenom det maskinella, lyssna efter missljud från motor och bakaxel. Känn efter om växellådan känns tight & fin, känn även efter hur kopplingen känns. Bussningar i bakvagnen är något som också slits ner efter ett tag, kör på en gropig väg och lyssna efter "klonkande" ljud. Det maskinella är det viktigaste skulle jag tro. Fråga vad som är bytt på bilen osv. Färg på bilen? Men ett pris på mellan 10-20 är väl rimligt beroende på bilens kondition. Självklart när du skriver importerad 2002 så ringer det ju en klocka, 17 000 mil är väldigt lite för en 15 år gammal bil, tänk på det. |
|
|
Tack för tipsen. Var brukar rosten sätta sig först på dom bilarna? Den är silverfärgad, vad jag har sett av bilen är lacken väldigt fräsch. Hur är motorerna i bilarna, hållbara för trimning och så? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.