|
|
|
|---|---|
|
Uttjatat? Ja, då kan vi ta det igen. Vet att det finns hundra trådar om det, men lika bra att starta en ny för varje vår som kommer :) Däckbyte! Jag har tidigare kört Dunlop SP sport 9000 på min Z3 på 18" fälgar. Jag tycker det är lite bullrigt och spårkänsligt, och många säger det beror på "V" mönstret. Då jag ändå måste byta nu har jag börjat kika på andra märken/modeller. Min däckhandlare rekommenderar Michelin PS2 gång på gång, dom har dessutom det gamla traditionella mönstret.. Men en uppsättning går på ca 10000:- och jag har hört rykten om att dom slits ner väldigt fort samt inte är så bra som folk säger? Så, vad gäller? Nån med erfarenhet av 18", och många olika däck, på just Z3 som kan komma med nån vettig input? Kan man köpa dom lite billigare märkena? Bör man satsa på det vanliga traditionella mönstret istället för V-mönster? Tacksam för input, somsagt. /J | |
|
Håller med k1mzo till 100% Bästa däcken jag har haft! Även Uniroyal Rainsport är underbara däck framförallt när det är blött! Finns bra priser på Dackonline.se Länk Länk |
|
|
Continental Conti Sport tycker jag va kanon, dock i 19" 5900:-/däck.... |
|
|
Jag körde faktiskt Toyo Proxies på min z3c innan den blev såld. De däcken kändes helt ok, bra pris, men jag hann inte bilda mig någon vidare uppfattning om slitage. mvh Anders |
|
|
yatooil: 5900 riksdaler per däck!? Jag trodde ni smålänningar var snåla, men jag hade visst fel ;) /Masten "En Z-träff utan Masten är som en fest utan OLW" |
|
| biliga bra däck avon zz3 el zz1 | |
| avon Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.