|
|
|
|---|---|
|
Hallo på er! Jag har tagit den bort den gamla instegslisten men att få dit den nya verkar som ett mysterium. Det sitter ju 6-7 vita fästen som man ska fästa själva listen i, en tipsade om att man skulle ta loss fästerna och sätta dem på listen och sen trycka dit den men ja jag försökte idag att pilla med mejsel och en trasa emellan men då gick ju fästet sönder så klart. Nån som har lyckas med detta får gäran dela med sig hur man gör, är säkert skit enkelt och jag har hjärn släpp men men ... / KEN Länk | |
|
Ja just d jag har en 328:a e36 -97, / KEN Länk |
|
|
haaaaaaaaaalo ingen som vet ? / KEN Länk |
|
|
Ser fästen ut som på e39 så tyckte jag det var lättast att använda en avbitartång föratt greppa tag i den under det fyrkantiga huvudet och vicka lite fram och tillbaka tills det släpper. Glöm inte att skydda lacken med något bara. Annars så kostar dom bara ca 2kr/st på bmw. Fästena ska som sagt tas bort ifrån bilen först och sedan fästas på listen innan listen trycks dit. Allt detta förutsätter som sagt att det är samma fästen som e39. |
|
|
Persson: Ja det låter ju som det är samma grej, jag får ta ett nytt försök och ta det lite lugnare denna gång :D tackar för tipset. / KEN Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.