|
|
|
|---|---|
|
Hej allihopa. Jag har en BMW 525TDS som jag tänkte chippa upp lite. Jag skulle behöva lite tips om någon vet något speciellt fabrikat på chip eller vart man skall vända sig, gärna lite effektsiffror också vore önsvärt. Tacksam för alla förslag. | |
ephmc |
Jag chippade min hos JRS motor i Östersund. Gav ungefär 30-35 hk. Patric |
|
europadelar.se har effektboxar för 3900 som man monterar själv...ökar 40 hk ungefär MvH /Danne |
|
|
Min 525tds -98 blev på 173Hk/340Nm. Installerade KCR effektbox. Läs mer på <a href="Länk target="_blank">Länk Jag är väldigt nöjd! |
|
|
Ooops! Det funkade inte att skapa en länk av adressen :-) Men du kanske ser att det skall vara: Länk |
|
|
Jag tackar för era förslag, men vad tror ni om att montera ett chip på min bil som har gått 26 000 mil? Ökar inte risken att den rasar? Motorn går hur fint som helst nu och drar ingen olja men om man stressar den kanske det "skiter sig" vad tror ni? Janne |
|
| min har gått totalt 26 000mil och 15 000mil med chip och det har inte varit nått problem | |
|
Jag har kcr box, måste säga att jag är väldigt nöjd. mycket prisvärt Rickard |
|
|
Ja detta låter ju mkt intressant, har ni kollat bränsleförbrukningen? Har den gått upp eller ner eller oförändrad? Janne |
|
|
dieselpower: En sak man kan göra föratt vara lite extra seriös är att byta vevlager, det gjorde far min när han konventerade en merca 250D med turbo. Förbrukningen på min har väl inte ökat nåt märkbart men det inbjuder ju till att gasa lite mer så visst ökar den något men jag åkte en 90-milsresa på 10 timmar inkl. hjulbyte. på 0.68l/mil. köpte 17" 255:or, så halva resan på 195:or runt om och halva på 235+255:or Rickard |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.