|
|
|
|---|---|
|
Har en 325'a med 235 R17 40 däck på M3 fälgar Tycker dom är lite för breda. Ser det muppigt ut med 215 istället på dom fälgarna?? | |
hampe m3 |
du har alltså 7,5" fram och 8,5" bak som det är på org m3 fälgarna. Dom flästa kör med 225-45 o 245-40 men ja tycker det ser för balongit ut så ja bytte till 215-45 o 235-40, ser mkt fint ut en jämn fin uttsida, men tänk också på att olika däck har olika uppbygnad(däckstomme mm) har prövat 3 olika uppsätningar däck samma sommar till m3 en otrolig skilnad i uttsendet beronde på vilket däck märke man köper även bensin förbrukning och hastighets mätaren vissar otroligt olika bronde på däck. F1 orna eller Pilot sport ser o käns otroligt mummsigt medans ex dunlops sp 9000 o Hankok ser ut som hög profilare.. mvh hampus |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
:D tittar ni på däcken, jag kör på mina :) vilket är dom viktigaste egenskaperna ?? ///MVH Hasso Länk |
|
men får du en jämn utsida med bara 215 på M3 fälgarna? Jag har iofs kopior |
|
|
Hur breda är dina replikafälgar då? 215 på en 7.5" fälg ser bra ut, på en 8.5" fälg så får ett 215 däck ordentligt tyskstuk. Tyskstuk kan se coolt på "rätt" fälg, på m3 fälgarna passar det dock inte speciellt bra enl. min mening. Mvh, /Wille |
|
hampe m3 |
när du skrev m3 fälgi så antog ja att du hade 7,5" fram (fin jämn kant m 215-45.= 8.5" bak (fin jamn kant m 235-40.) |
|
Jag har 225x45x17 med 8,5 tum breda mim fälgar och det är precis så de får plats runt skärmkanten bilen är dessutom sänkt 35mm på min 320:a. |
|
|
Nu har jag mätt, 8,5 tum är det nog om jag fattat tumsystemet rätt. Tyskstuk? Varför har vi tum kvar förresten? tycker det metriska systemet som fransmännen kom med på 1800-talet funkar bra |
|
hampe m3 |
tysk stuk=däcket för smalt i forhålande till fälgen, fälh kanten syns vid extrem fall, däcket böjer/buktar inåt istället för att gå i en jämn kant m fälgen.. Pundi föklaring men hoppas att du förstå vad ja menar. |
hampe m3 |
Länk tysk stuk 9*16" fälg med ett för smalt däck, inget extrem fall. kolla på når bilden på fälgen |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.