AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.427

vilket folk

köpte mig en 750ial för en vecka sen..riktigt fin bil som verkar va ruggit välvårdad..ägaren hade bara ett besiktningspapper från i höstas med 4 st avgas 2er..men de va ju "nya kattar" å besiktat efter de så de va ju grönt.. blåst som man e så litar man på folk..dumt..iaf stora frågan..nån som vet vad för kattar man kan använda? måste de va orginal lr funkar "sportkattar" som e betydligt billigare samt att ja behöver HÖJNINGSSATS!! säg te om de e nån vänlig själ som har fjädrar å låna lr bara har bra förslag SNÄLLA!! mvh Tommy

Paap Reeder
he..he .. välkommen in i det sunkiga HC- gänget.

... om jag förstod det hela rätt så har du rensade kattar nu.
Innan du investerar i några kattar måste du mäta upp avgasvärdena okattat. Samt köra en DIS.

Kattarna rensar bort max 500 PPM ... om de är nya.
Spyr den ut mer okattat kommer den ändå inte att klara avgaskraven.

... leta andra kattar än original ty original kostar de dryga 9000:- / st och som du vet så sitter det ju två av dom.

MVH /// Paap R
Fy F*n vilka svin. Han hade fått ÄTA upp de gamla kattarna om det hade hänt mig! Blir förbannad bara jag tänker på de. Hoppas det löser sig så smidigt som möjligt...

The Seven Series...Cause I ride with pride!
mm dåligt med heder på många nu för tiden. finns de nån som vet nån vass kille med dator i örebrotrakten så man kan kolla de innan man börjar gräva i blindo? alla ideer och erfarenheter är välkomna!!

Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Hur ser avgasvärdena ut på bilen nu då?

Är din bil sänkt både bak och fram eller bara fram och hur låg är den?, jag funderar på att sänka min bil fram, vi kanske skulle byta fjädrar?

/Mats J
den e jättelåg. hjulen ligger ca 3 cm innanför skärmkanterna. ska försöka få köpet å gå tillbaka. mycke skitsnack från säljarn bla bedrägeri när de gäller mätarställning mm.

Paap Reeder
Toblerone!

Lider med dig.

"Kille med dator" hjälper dig inte så mycket utan jag tror att du hos en auktoriserad BMW- verkstad måste köra en DIS ... d v s bilen kopplas upp mot deras centraldator och samtliga system i motorstyrningen "körs" igenom samt felkoder listas och kan vid behov även djupanalyseras.
Brukar kosta under en 500:-ing. Kanske en 500:-ing med en 4-gasmätning.

Mitt absoluta tips: börja inte meka och kosta på i blindo om du först inte vet vad felet är!!
Dessa V12:or är "djävligt optimerade" och därför aven känsliga för minsta fel i motorstyrningsprocesserna. Ett minifel och HC spyr ut där bak.

Tag det lugnt och analysera först ...... en som fått lära sig den hårda vägen.

MVH /// Paap R
har en tid på månda halv 8 på carlsson bil här i Örebro. Få se om dom hittar nått. bara hoppas de e nå skitfel då har man ju köpt en riktigt fin bil till ett hyffsat pris =)

mvh Tommy

Hoppas det löser sig Toblerone...vi håller tummarna!

The Seven Series...Cause I ride with pride!
Paap Reeder
... hur gick det??

MVH /// Paap R
Har för mig att Carlsonbil tar 1500 bara för att koppla upp sin analysdator... eller kanske är det för nyare BMW? Så var det när jag skulle kolla lite saker på en e38:a i alla fall. Svinaktigt dyrt tycker jag!
Hallå paap!! hitta papper i bilen samt 2 st lambda sonder som kom ifrån dig =) stackare å behöva vart inblandad i den förr..börjat rota lite i skiten nu iaf å vi har mäti upp lamderna och en av dom ger vääldigt lite utslag å den andra verkar helt död..ska plugga i nån enklare dator på söndag får vi se..alla erfarenheter e välkomna!!

mvh Tommy
Paap Reeder
.... vad än värre är så "försvann" han som skulle betala för lambdorna. Inte du Toblerone.

Nåväl .... allt har och tar sin tid i sinom tid.

MVH /// Paap R
när hade du kontakt me han då? vore kul å veta va ni kommit överens om. om du kan kan du ju maila mig kan du få mitt nummer lr om ja kan få ditt?

mvh Tommy
Paap Reeder
... jag sände lambdorna till honom och sade att prova först och betala sedan eller returnera lambdorna.
Att han skulle sälja hela klabbet ..... ingick liksom inte.

Nåväl ... sedan dess har jag inte hört av honom.
Lambdorna är mina gamla som jag vet fungerade.

Har mailat och mailat samt ringt och ringt utan kontakt och nu också skrivit brev.
Han kanske é dö´??

Ärendet kommer att gå vidare.

Förra gången jag blev blåst var när jag inte fick en 200:-ing för en borrmaskin.
Efter 4 år avslutades ärendet med att borrmaskinen kom att kosta honom nästan 2000:-.
Tycker det är rätt kul att öva upp sina advokat-kunskaper då och då och leka Silbersky ibland.

MVH /// Paap R
Hur de än blir så e de snart nån som får sig en påhälsning me lite indrivning av skatten på bilen! Till och med skiter i å betala den trots de står i kvittot.

Undrar om de e dom som sitter i lr om de e dom som ligger kvar i skuffen. Tycker inte ja får nåra å fungera.Men tala med en kille som sa att har man för fet blandning e de inte säkert att de blir nån signal te lamberna. E de nån som kan styrka de?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.