|
|
|
|---|---|
andha45 |
Har just fått tyska ams. 330i testad med mycket gott betyg (5 stjärnor). 0-100 6,1, 0-200 24,7, inte illa! Komfort, nya motorn, vägegenskaper och säkerhet får mycket bra betyg. PH |
|
Trevligt, trevligt! Bra tider, och ett bra test (som vanligt av tyska AMS). Bring on the coupe! :o) |
|
|
Hur testade de säkerheten? Mvh, /Wille |
|
|
krockade med en älg, antagligen med vad den är utrustade med och jämfört med Euro Ncap betyg Daniel |
|
andha45 |
Det är inte klart med riktigt krocktest än, men de testade undanmanöver etc. och ansåg säkerhetsutrustningen vara fullständig. e90 har dock, liksom e65, fått kritik för att vara för överstyrd och svårkontrollerad utan ESP. e65:ans grundstabilitetet sägs vara direkt dålig, o e90 är inte lika trygg som t ex en C-klass. PH |
|
328CIA: Jag var inte så intresserad och höra om gissningar utan mer om det fanns något test vilket jag misstänkte att det inte gjorde... Tack för dina tankar, du kanske missade att e60 inte fick full pott på just Euro NCap, trots höga "betyg" i tester? Mvh, /Wille |
|
|
Fick tillfälle att köra en E90 325i häromdagen, svårkontrollerad utan ESP dementeras... :) /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
andha45 |
Nejdå, jag känner till det men jag antog att ams vägde in det på något sätt/reserverade sig. 1-serien fick ju högsta betyg och det är nog troligt att 3-serien får det också, men inte säkert förstås. Jag tror det är många som är mkt spända på e90 o NCap nu... PH |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.