|
|
|
|---|---|
|
Har hittat ett "komplett" NX-system för 5400:- - 20% och fri frakt. Relä och fullgaskontakt ingår inte. Är det något enkelt billigt att komplettera med? Skulle gärna vilja ha en varvtalsswitch som ger mig gas vid ett bestämt varvtal. Dyr lösning? Pallar min E36 325 för ~50HK sprut? | |
Jeppe W |
Den pallar med råge, bara grejerna är rätt kalibrerade. En del dårar här på forumet plockar ur typ 500+ med turbo, och det håller flera hundra mil hård körning...! |
|
Tjena! dom grejorna är billiga att kompletera med iaf fullgaskontakten som är en vanlig mikrobrytare man kan köpa på claes ohlsson, här är en länk till nårra killar i usa som bygger varvtals switchar Länk har precis installerat min jag köpte därifrån. priset för den blev ungefär 1300:- med frakt och allt i jämförelse med 2500:- + frakt i sverige för orginal nx switch. har du tur kostar det inte mer än 900:- med frakt från usa hem till din dörr, men då måste man lura tullen! ett tips är att be dom kryssa i att det är en gåva då kommer den genom tullen lättare tror jag. dom varnade själva för att frakttiden skulle bli lång han sa minst 15-18 arbetsdagar, men jag fick mitt två veckor senare! och det är ju bara 10 arbetsdagar, man får också en kod så man kan kolla var paketet är hela tiden.. |
|
|
Kom på lite mer grejor som är bra att ha.. lustgas manometer, så man kan övervaka trycket i flaskan bränsletrycks manometer, för bränslet purgekit, inte nödvändig men bra så man kan få färsk gas bränsletrycksvakt, jäkligt bra om soppan tar slut... tubvärmare, vet inte om man behöver den men är bra om det är kallt du kan hitta allt hos www.streetcar.se som är återförsäljare för nx i sverige! jag ska köra med 75hk i min e36 325 det är vad som rekomenderas av nx, ska bli skoja att testa! har bara lite jobb kvar nu med att täta slangar och bulta fast tuben... |
|
|
Är inte purgekit nödvändigast, annars försvinner väl hela grejen med lustgas ;) MVH Johan - www.compello.se |
|
| Kom också på att man behöver ha dom här små extraprylarna som bränslevakt osv och då hamnar man inte på 5000:- längre ;-) | |
|
Kör med ett NX system i min M3a -96. 150Hk extra. Fungerar hur fint som helst. Jag kör bara med fullgasgivare som säkerhet, funkar ju, men en bränsletrycksvakt är nog inte helt fel att ha. Vet att Stylingkompaniet har ett "Next Gen X" kit. Där ingår Purge, Tubvärmare, Bränsle vakt, Lustgastryck mätare och övertrycksventil. Men det går på 6.400 kronor tror jag, därav 3.000 kronor bara är tubvärmaren. Om man vill ha ut maximal effekt ur sitt system så är ju bestyckningen väldigt viktig, och utan tubvärmare så har man aldrig samma tryck i tuben. Det betyder ju att efter några repor så är bestyckningen helt fel, inget roligt. Plus att man aldrig kan utnyttja all gas i tuben. Så en tubvärmare är nog inte helt fel att ha. Man kan ju alltid bygga en egen av en gammal stol med elvärme i, blir nog lite svårt att reglera värmen efter trycket bara. Jag skulle köpt lustgaskittet eftersom det va så billigt, och sen kompletera med "prylar" allt eftersom. Mikael Melander |
|
Mr M3 |
saker man måste ha i samband med lustgas förutom omdöme. 1.bränslevakt jätte viktigt!! dyr men bra försäkring mot spikningar. 2.fullgas kontakt.gör så att inte systemet kan aktiveras på tex tomgång vilket skulle resultera i dirket motor ras. 3.purge valve.systemet måste ventileras förre och efter körning. EXTREMT viktigt att systemet ventileras efter körning så du ej har gas i slangarna när du startar bilen nästa gång.blir en dyr läxa kan jag lova. plus lustgas är väldigt FARLIGT! om det inte hanskas rätt.har vart med om att bilar har bokstavligen exploderat då lustgasen missbrukats eller körts med för stor bestyckning. ang att systemet aktiveras vid ett viss vartal.jodå såna system finns och andvänds i ofta dragracing är datastyrda o väldigt dyra. din 325a klarar 50hk galant men om du ska köra på med mera gas tex över 75hk så byt gärna toppackningen och kolla så kolvarna är fräscha ju mer gas du trycker på desto mer stryck får grejerna |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.