AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
562

Ny enhet, tips?

ve
222
vevarsel
328 Touring - 96
Tjena, ska köpa ny enhet till bilen tänkte jag och undrar vad ni tror om denna? Har nu en alpine som vägrar spela vissa skivor, är dock lite förtjust i just alpine men det vore kul att prova nått annat märke, kom gärna med tips! =)

Länk
är Du ute efter en billig Alpine så tror jag priset dessa herrar har just nu (dem firar 2-års jubileum) på ett par modeller är svår funnet...

www.dhs-bil.se

mvh
Rutger
Zt
399
Ztefan
520dT M-Sport F11 -12
Hej.
I min förra bil hade jag en kenwood, den funkade fint.
Men nu har jag en alpine och jag tycker den är super. En gång alpine alltid alpine
Visa användare
431
Appelqvist
E70 X5 35sd -08
Jag älskar också alpine, men tänk på att deras billigare modeller (9822,9827,9821 tex) nästan bara lämpar sig för de med slutsteg, de låter bra men på tok för klent utan steg.

För den som har slutsteg för alla högtalare, är Alpine bland det mest väljudande och mest ergonomiska apparater jag har haft.

6a - för det är du värd
Visa användare
233
CoSmoZ
BMW 750iL
VW typ1 400hk
Porsche 356 Speedster
VW Buss-69 "Slammed"
Suzuki GSXR 1000
Inget ont om alpine för det är ett elit märke.. men deras designavd. har fastnat i 70-talet! men eftersom allt ska vara retro i dag så är det väl hippt..

Synd för jag vill ha större lcd & mindre knappar.. ahhh
Robsarve
En DVD 900 har väl hyfsad LCD och mindre knappar?
Visa användare
431
Appelqvist
E70 X5 35sd -08
Visst är det snyggt med stora displayer som CoSmoZ säger, men min uppfattning är att små, dolda knappar försvårar användandet.

Då tycker jag det är viktigare med enhetlig och anpassningsbar belysningsfärg + tydlighet i displayen när solen skiner.

En riktig volymratt, vill nog fler och fler ha tillbaka, alpine var snabba med att återinföra det på sina modeller. Möjlighet att scanna över stora mängder filer med enkel manöverering är också ett krav, eftersom det får plats några filer på en mp3 skiva.

Såg att Jvc hade börjat med Mp3-dvd nu också, smidigt.

6a - för det är du värd
Visa användare
233
CoSmoZ
BMW 750iL
VW typ1 400hk
Porsche 356 Speedster
VW Buss-69 "Slammed"
Suzuki GSXR 1000
Appelqvist: missförstå mej rätt.. jag vill absolut inte ha små dålda knappar .. utan som du säger en stor volymkontroll & några mindre knappar.. därför gillar jag många av sonys större maskiner med vändbar front & stora runda knappar..

Hade Apline en sån skulle den nog sitta i min bil idag..
Hmm DVD 900 ja får kolla upp det.. klarar den Mp3?

32
645
328CIA
330 iAT //M -02
pioneer´s nya 6700. svart med en enkel design, 30 olika nyanser på belysningen. passar perfekt i en bmw. mp3, mosfet mm finns på brl

Daniel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.