|
|
|
|---|---|
|
Har en M3a som gått 7400mil, just nu sitter det Napparött(oxblodsrött) skinn i hela bilen, dörrsidor, panelen under ratten, samt runt vxlspaken, mittarmsstöd, baksätet mm. Jag funderar på att sälja de prykarna samt köpa Svart mocca el svart skinn till bilen.... Nån som bytt ut en hel inredning så som har några tips? Alt. ingen som har svart mocca el svarta m3 skinn inredning som vill byta/sälja kanske ;) | |
|
Att Byta en inrednig på en M3 E36 är en baggis. 4 Skruvar I vardera framstolar, Dörrsidorna sitter med Clips, Baksäter sitter med hållor på vardeta sidokude. bara till att dra upp. Fäll baksäetet så ser du hur det mesta ska gå till. Imitten sitter en spärr som kan vara lite bynlig ibland men det gäller att ha hårda nypor.Armstödet tar du bara bort genom att först slita i plasten senan ser du en lång skruv som tas bort. så är den veck också. Jag har En mocca men tyvärr så gillar jag inte OXBlod röd. kunde var aktuellt annars. Detta var väl en gansk så slarvig förklaring men komplettera gärna med andra frågor. "Snabbt ska de gå,, annars får de´va" |
|
|
Så dörrsidorna skall bara vara att dra rakt ut? Eller ska man lyfta upp på nåt sätt o sen dra ut hela paktet?` Tänkte passa på att byta ut till en ny vxlspak me, tror de e snyggast me en org. mknopp faktist. Frågan e vart man hittar såna till ett humant pris? Tack för guiden ;) |
|
|
Kolla på bmw eller varför inte här på power börsen. Finns nya sådanna har jag för mig. Jag skulle ta en mejsel för att bända lite så clipsen hoppar ut. Sedan tar du mejseln och tar bort dörrhantagen i plast sitter med 2 skruvar, luckor som överdrag. Tänk på att koppla ur Högtalarna bara. "Snabbt ska de gå,, annars får de´va" |
|
|
Gjorde exakt detta på en m5 e34 för några månader sedan. Får nog säga att jag var förvånad över hur bra det gick. Lite krongligt runt växelspaken och vid radion på e34(stor del) men annars var det lungt. Fördelen om man har ett par nya dörrsidor framför sig när man ska ta bort de gamla, är att man kan se exakt var clipsen sitter. Men det går också bra att sticka en mejsel mellan dörren och dörrsidan, dra den i sidled tills den hamnar vid ett clips och sedan benda lite försiktigt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.