|
|
|
|---|---|
|
Nu kommer säker många gapa men: Jag ska ner till Frankfurt (igen) till släktingar och hjälpa far min att köpa en 320iT 01/02:a. Man får faktiskt köpa hem en bil om året om jag fattat det rätt, köpte min där -03, så jag lurar på att köpa en 320iT TILL utöver den farsan ska ha och sälja den här hemma (kanske lite Roskilde pengar) MEN är det värt det? tjänar man något på en -01:a med så mycket lullul som möjligt? Givetvis tänker jag köpa den hos en auktoriserad eller åtminstånde hos en märkeshandlare. Visst, det låter fult, men jag är ingen handlare "på det viset", men varför inte passa på att ratta hem en fin Touring och sälja den till lägre pris än t.ex. firmor här hemma? Betalar man skatt på ev. vinst om den understiger 10000:-? En bil om året får man köra hem och sälja eller? Säg vad ni tycker, men det mesta lutar åt att jag försöker hitta en fin E30 Touring till mig själv som "andrabil"... | |
|
Du kan ta hem mer än en bil om året. Skatt på ev vinst behöver du inte heller bekymmra dig över eftersom du inte bedriver näringsverksamhet. Se det från andra sidan...Om du säljer en bil med förlust (vilket de flesta av oss gör...) så får vi ju inte dra av något på skatten för detta. Om det är lönt att ta hem en 320 finns det säkert andra som har bra svar på. ___ BMWCS #5157 |
|
|
Ser man på lite seriösare firmors annonser kring Frankfurt så verkar de flesta "lågmilade" ligga något (10-20000) över "blocket-nysshämtad-aldrig-påställd" annonserna, så man lär knappast tjäna nåt, skulle jag nu hämta en och inte kunna få tillbaks reg. o skrotavgift ens, behåller jag den givetvis, men det vore synd att parkera den på gatan mitt i GBG... Får se när jag kommer ner, en reko E30 Touring står ändå som förstaval för mig... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.