|
|
|
|---|---|
|
Hjälp jag blir blöt om baken när jag sätter mig i förarstolen. Jag har lokaliserat in rinnet till främre vänstra hörnet på luck-uttaget i taket. Det är dubbellucka på min pärla. Det går en liten dräneringspipa fram i taket och sen försvinner den ur sikte. Kan det frysa i dränaget? Hur rensar man ur dräneringsröret om det sitter nått klegg där? Tacksam för svar då frun blir lite upprörd på att sitta på plastpåsar. | |
| Bara en fundering, men det kanske går bra att blåsa ur med tryckluft? | |
|
Jepp, tryckluft är bäst. Klart det kan frysa om det är stopp så blir det ju fullt med vatten. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
| Har någon haft läckage från takluckorna?? | |
| Nej, det har funkat vattentätt. | |
| Du är inte ensam..det har plaskat i arslet mer en än gång på min,problemet är vid användning av kupévärmare och några kallgrader samt snö..snön på taket smälter men vattnet som som rinner ned i slangen hinner frysa jag har både blåst samt spolat dräneringen men det hjälper inte så nu tejpar jag luckan på vintern | |
| Min har läckt en gång i vinter... mycke snö på taket å sedan mycke sol efteråt | |
|
Hade läckage senast i morse i min bil. Snöat, stått med värmare. Vart samma sak nån gång tidigare i vinter. Dock så var den helt tät i sommras. Borde vara så att det smälter, sen när det kommer för långt bort från värmen så fryser det ihop. Sen att takluckan pajade i höstas och inte går att öppna, bara klickar när man trycker knappen uppåt, gör inte saken bättre, jobbigt att rensa hålen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.