AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.378

Dött batteri! hur komma in i bilen?

Sh
8
Shirre
BMW 528i -98
hej!
Undrar hur jag ska komma in i bilen när inte nödlåset fungerar eller så kan jag inte hitta "läget"
Kan jag koppla på ström på skyltbelysningen eller bränner jag nåt? Eller finns det något annat sätt????
Tacksam för svar snarast......
Du får nog göra som kim säger.. Om skyltbelysningen är släckt är det väl ingen större risk att du kan ladda batteriet på det viset heller :)

I absolut värsta fall kanske det går att komma in under bilen på något vis, har läst här att någon gjort så, dock på en äldre bil.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Som sagt man kan fortfarande använda bilnyckeln att öppna dörrarna med :)) OM man nu har varit förutseende att smörja och hålla efter låsen så dom inte ärgat ihop.
Koppla på laddaren under huven tex.

///MVH Hasso
Länk
använd en av dina nycklar i förar dörren, man måste till botten läget i öppningsläge och sen en liten bit till.
Fick använda polygripen på en polares e34 härom dan när vi öppnade den. Gick så trögt.
Står i instruktions boken hur göra.
Sh
8
Shirre
BMW 528i -98
Jo men jag kommer inte in någonstans och batteriet är bortplockad, för laddning, Hur kommer jag in då? Det går inte att komma in med nyckel på E39 -00:a hur gör jag då?
Mvh\\\Shirre
D-diddy
dynamit?

skuffen borde du få upp med nyckeln.
David

"The unattainable is invariably attractive"
Dr
659
Drutten
325i Touring -08
Går det inte att öppna med nyckel på en E-39 -00:a? Det går iallafall på min -97:a, utan batteri.
Dr
659
Drutten
325i Touring -08
Ja, om låset kärvar så är det ju svårt, jag fick bara uppfattningen att Shirre påstod att det var just på -00 som det inte gick, men jag missuppfattade antagligen honom.
Sh
8
Shirre
BMW 528i -98
Glömde säga att det är en touring och jag förmodligen får gå på kabeln till startmotorn men hade hoppats på ett enklare sätt....
jag hittar helt enkelt inte" nyckelläget" för att öppna och låset är smöjd hela tiden av mig.
Tack för alla svar!
do
66
dode
316i Compact
Jag vet inte om det funkar med en E39 men med E34 måste man lyfta på handtaget från passagerar dörren och samtidigt vrida nyckeln.

Torsten
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.