|
|
|
|---|---|
djspirit |
någon med information om den? verkar inget vidare med 23 ägare då tycker jag att 80000kr är lite högt när bilen inte är orginal heller eller? BMW: HOPEFULLY NO TURBO SHIT JUST REAL POWER |
|
För mig går den bort eftersom den precis som du skriver inte är orginal. Om jag skulle vara spekulant på en M3 E30 vill jag ha en i sånära orginalskick det bara går. Antalet ägare låter inte heller som någon dröm. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
djspirit: Har du fått ett specificerat vilka ägare som ägt den tidigare? Antal riktiga ägare kan vara färre. De gånger som bilen står på en bilfirma räknas ju också som "ägare". MVH / Jacob |
|
|
Njae...den känns lite sådär. En bra bit ifrån orginal och har man sprickor i lacken så brukar det finnas spackel under och det vill man inte ha på sin M3 E30. Jag skulle iof vilja se den innan jag uttalar mig . Kanske blir en sväng till Växjö i helgen. Länk |
|
djspirit |
bilfirmor eller inte dock 23 ägare och man blir den 24:e nä det får va så jag letar efter en m3 e30 i fint orginal skick ev andra fälgar men med låg ägar siffra. det är ju dock ett plus att den är sv-såld BMW: HOPEFULLY NO TURBO SHIT JUST REAL POWER |
|
Kan någon berätta för mig vari fördelen ligger att en 18 år gammal bil en gång såldes som ny i Sverige? Tyska vägar saltas inte = mindre rostrisk Service & reservdelar är billigare i Tyskland = bättre servade bilar |
|
djspirit |
tyskarna kör mer vilket sliter på bilen sen fifflas det med mätaren så den har bara gått 12000 mil som alla andra tysk import bilar, bilen ser bra ut men dom är VÄLDIGT duktiga på att laga chassi i tyskland så bilen består av spackel och lack! men det finns ju bra bilar också det förnekar jag inte men då kostar dom mer än i sverige plus att många bilar importeras av nybörjare som bara tittar på priset inte serviceböcker,kvitto,historik, ect! min åsikt delas kanske inte av alla men jag köper hellre en bil som är sv-såld lite dyrare än en import i samma skick BMW: HOPEFULLY NO TURBO SHIT JUST REAL POWER |
|
Det problem vi har med skruvade importbilar i Sverige beror knappast på att det är Tyskarna som skruvar. I stort sett allt fiffel med importbilar sker efter bilen är såld i Tyskland och innan den registreras i Sverige. ___ BMWCS #5157 |
|
Alter Schwede |
Att tyska vägar inte saltas är Bull!!! Det saltas där också,,kanske inte lika mycket som här eftersom klimatet är mildare därnere. |
|
Att tyskarna skruvar me mätarna mycket tror ja e skitsnack! Däremot är det många som impoterar o sen skruvar här hemma! |
|
|
Jag har ägt den där bilen. Vilket år kommer jag knappt ihåg :) Men det var nog 4-5 år sedan. Jag har papper på alla ägare hemma om nogon är seriöst intresserad. Det är lite konstiga ägarbytet m.m på den. Det är även jag som är ansvarig för att det blev "förstörd" Jag rev ur allt inkl. tak osv och byggde bur m.m m.m i den. Buren kapades sedan ur av en annan ägare efter mig som fick för sig att göra den original, tacksamt efter 6 mån arbete :) Verkar dock som det har hittat in ngn form av bur igen i den. /Per |
|
djspirit |
vad menar du med skumma byte? intresserad! okej men bilen verkar ju inte ha blivet mycket mer orginal, men det är ju ganska dåligt med strippade m3:or men det finns ju det är ju bara vad man är villig att betala BMW: HOPEFULLY NO TURBO SHIT JUST REAL POWER |
| Helt plötsligt framstår min M3-87 som en pärla! 17000 mil, helt orginal, fullservad på Theanders i Lund, givetvis svensksåld. 3 ägare före mig varav den senaste ägde bilen från juni 1989! fram tills i höst då jag köpte den. Jag gjorde nog ett bättre köp än jag trott... | |
|
zodiaken, du ägde den 01! :-) Kommer du ihåg att jag mötte dig vid MAX när du hade hämtat inredningen? Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
djspirit: Skumma kanske är att ta i. Men firmor som sedas skrev över till ägaren av firman. Far&son bytet m.m. Samt en bunta firmor som ägare. Bilen var vit när den såldes ny i sverige. Detta går ej att se på bilen dock. Abbe: Så var det nog ja :-) Ja visst kommer jag ihåg det! Såå dåligt minne har jag inte fått än ;-) En styck baslåda levererades till dig. Per |
|
|
He..He, pop lådan satt i bilen ett säsong sen åkte den ur och samlar damm numera! :-) Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.