AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.178

på jakt efter en m5 touring

Sida 2 av 3
Gemini__
ZORG: Om du vill kan jag åka och kika närmare på den gröna M5 Touringen här i Köping. Vet att den har befunnit sig en längre tid(flera år) här i stan iaf. Av någon anledning har bilen de/den breda njurarna/huven.

m5toureg: Här kommer bokstäverna: BUZ

Mvh:
Thomas
Gemini__
Och här har ni annonsen i sin helhet(Från Blocket, finns fler bilder på Bilfirmans hemsida):

Länk
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Du talar om BL01521 antar jag. Lagungrön och finns på bytbil?
Det första man upptäcker är att bilen har fel front! Kan tyda på en krock, och ur originalsynpunkt är det ju inte bra heller, det får man ju byta tillbaka om man vill vara seriös. Körförbud har den också (obes.). Tonade rutor och inte särskilt diskret dragkroksinstalltion, nej den bilen skulle inte jag vilja ha, inte för 109k! Såg bättre ut inuti dock. Undrar om träet är original?

-M5 E34 Limousine register Länk
Den Lagunengröna i Köping är BL01521. Den har rost i alla fyra A- och C-stolparna. Diverse andra kaross- och lack-defekter fanns också. Här är en bild jag tog av den ena A-stolpen innan den hamnade på bilfirman, numera är där tillsnyggat och översprayat: Länk

Mvh
/Janne
Ho
108
Holken

525i Touring M-sport -06
Usch , jag ryser när jag ser en sån bild , tur att man inte äger den .
ZO
276
ZORG
AMG E63 BiTurbo -12
V70 D5 extra allt -12
325 turbo -87
320i -85
tack för infon rost=nej tack ,breda fronten går ju att byta tillbaks utan större problem men som sagt man fick lite konstiga vibbar av ägar antalet samt breda fronten där.den bilen lär ju få slumpas bort om den varit så misshandlad så dom börjar fusklaga den bara för att bli av me den.fömodligen har den varit toksmälld och lagningarna vid stolparna börjar ta ut sin rätt =fusk lagat från början.bara en teori ifrån min sida:)
ZO
276
ZORG
AMG E63 BiTurbo -12
V70 D5 extra allt -12
325 turbo -87
320i -85
jag tänkte även på den svarta m5 touringen i luleå ngn som har info om den reg dxn561.finns här på power börsen.
sk
12
skåpet
M5 Touring Veilchenblau -93
hd91: sant som du säger, den är mycket fin . svarta bakljusen är inte kvar som tur är. nu är den i original utförande som sig bör. jag är då MYCKET nöjd med köpet =)
Pe
165
Pekka Power
530dt -99
850iA -91 735iA -87
Den som fanns i Luleå har min kompis haft, men nu är den såld, den var i mycket fint skick,inte en enda rost fläck aldrig omlackad, fanns bara en repa i vänster bak dörr..
A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
ZORG

Låt Den här firman skicka hem denna pärla till dig !
Förvisso får du betala moms o dyl , men du får nog en fin bil !!

Länk

Hälsningar
Ando

Gemini__
Var och kikade på den där gröna M5 Touringen idag. Var i ett katastrofalt dåligt skick, iaf exteriört. Vänster framskärm såg ut att vara målad med en pensel, helt seriöst alltså! Rost lite varstans, dåligt lackad på ett flertal ställen(bakluckan, runt njurarna m.m.) Trodde verkligen inte det var så illa.

Mvh:
Thomas
Gemini__
Var och kikade på den där gröna M5 Touringen idag. Var i ett katastrofalt dåligt skick, iaf exteriört. Vänster framskärm såg ut att vara målad med en pensel, helt seriöst alltså! Rost lite varstans, dåligt lackad på ett flertal ställen(bakluckan, runt njurarna m.m.) Trodde verkligen inte det var så illa.

Mvh:
Thomas
I motorbörsen finns en 95:a touring tillsalu i Örebro som han prutade ner till 90000kr direkt på telefonen.
Motorn har gått 11500mil enligt ägaren.
Kanske vore något för dig att kolla upp.
//Stefan
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
HD91: Kan inte hitta denna tråd heller.
Så denna ex har hamnat i Svedala den också.
Det verkar som all skit hamnar hos oss i Sverige till slut.
Planerar bilbyte om ca 1år och vete fan om det blir M5T.

P.S. Ska försöka komma loss i april.

Micke K. Länk
ZO
276
ZORG
AMG E63 BiTurbo -12
V70 D5 extra allt -12
325 turbo -87
320i -85
några till att avfärda med andra ord,tack Gemeni_ för att du tog dig tid.
de e bara att leta vidare med gott humör.
ZO
276
ZORG
AMG E63 BiTurbo -12
V70 D5 extra allt -12
325 turbo -87
320i -85
den svarta -94an som står på blocket i stockholms området för 75k ngn bosse som har satt ut annonsen,är det ngn som har info om den bilen?
den har ju tydligen rullat relativt långt men lite mer info utom säljarens åsikter skulle vara kul att veta.
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
AUDI A6 Avant 2.4 Quattro
vilken är det ? reg-nr ?

M5touring register
ZO
276
ZORG
AMG E63 BiTurbo -12
V70 D5 extra allt -12
325 turbo -87
320i -85
reg nret är utsuddat i annonsen men jag tänkte om det var ngn som ringt eller kikat på den annars så tänkte jag ringa imorrn mest för nyfikenhetens skull.
Gemini__
Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

För den intresserade bifogar jag härmed lite bilder på den gröna M5 Touringen.

Mvh:
Thomas
Gemini__
Zorg: Det var så lite så, alltid skoj att hjälpa till. Fast nu visste du ju att den här inte var i toppskick, Janne hade visst bra koll på denna.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.