AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.176

på jakt efter en m5 touring

Sida 1 av 3
ZO
276
ZORG
AMG E63 BiTurbo -12
V70 D5 extra allt -12
325 turbo -87
320i -85
tjena är det ngn som vet ngt om dom bilarna som finns ute på blocket,jag tänkte främst på dom i stockholms området.Eller om ngn vet om en fin m5 touring till salu så tipsa mig är ni snälla. jag har ingen panik vill ha tag på en bra bil inget skruvat lik.
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
AUDI A6 Avant 2.4 Quattro
finns det M5touring till salu i Stockholm, vilka ?
-
om det inte skall vara ett 'skruvat lik', hur mycket hade du tänkt
att investera då ??

M5touring register
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Blev faktiskt förvånad över att det fanns så många som 8st M5T till salu på Blocket. Gissar att några av dom har sett bättre dagar men alla 8 kan ju inte vara skräp, eller?

___
BMWCS #5157
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Stockholm: Länk Länk Länk

___
BMWCS #5157
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Kan vara att länk 1 och 3 är samma bil då båda använder bilder på andra M5:or.

___
BMWCS #5157
Al
382
Alpina B6 2.8
Alpina B6 2.8 -86
Bmw 320 -84
Bmw 530 -88
Programmer

du menar alltså att Jonte+Mervi=sant

hehe...

Är en skylt bara en anvisning av vad man bör göra?!
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Det finns för närvarande ingen seriös M5 touring till salu i Sverige enligt min mening. Det som finns är antingen utslitna bruksbilar eller delvis ombyggda rishögar. Men det fanns för ett tag sen en svart 92:a i Luleå som verkade hyfsad, den kanske fortfarande är osåld?
Men det beror ju på vad man har för krav, jag skulle åtminstone vilja ha originalskick och icke vinterkörd i Sverige, annars betalar jag inte mycket för en sådan, det är ju ett samlarobjekt med endast 891 handtillverkade enheter.

-M5 E34 Limousine register Länk
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
360 hk ? kanske det ? har diskuterats ganska mycket, generellt
inte betr den här bilen -
jag har lite ond om tid f.n. och har haft det stressigt ett tag, jag var också varit bortrest i några dagar, jag har därför ingen koll
på det aktuella läget, för att yttra mig om en visst bil måste jag
veta vilken det är -reg-nr eller de sista 3 siffror från chassis-nrt -
-
det finns f.n. några fina M5touringar till salu i Tyskland samt i
England, i England är prisnivån därmeto hög och det är helt rätt för att de bilarna där är i regel mycket väl underhållna och ägs
av bil-enthusiaster - priserna för bra bilar håller redan på att
stabiliseras, efter den nuvarande vågen av bilar som är till salu
finns det förmodligen bara skrot + extrem fina bilar kvar -
den som vill ha bör slå till snart ;)

M5touring register
mi
168
mikey
M5 E34 turbo 964whp
MB C180 -09 AMG-optik
Jag vet en M5 T -95 som troligtvis är till salu, m5toureg vet vilken bil det är.
sk
12
skåpet
M5 Touring Veilchenblau -93
Vet någon av er var man kan hitta uppgifter om antal tillverkade Individual modeller? Finns ju ett e34 register men det finns inga uppgifter om just Individual. Äger en -93:as Touring Individual Sonderlack med en porsches lila färg och det skulle va kul att veta hur många Indvidual det snurrar på vägarna, för bara Touringen i sig är ju ganska ovanlig med relativt få tillverkade.
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
skåpet: jaså du äger den rariteten idag, Porsche Veilchenblau metallic om jag inte minns fel?
En MYCKET snygg bil som verkar varit seriöst skött för en gångs skull, ej vinterkörd och servad på BMW-verkstad. Hoppas du fortsätter så! Det enda som inte är snyggt är de svarta bakljusen (som inte är original).

m5toureg på forumet har bäst koll på M5 touring som lämnat fabriken med någon slags Individual-specifikation, men det är nog svårt att säga något om hur många bilar som gått via Individual. Det blir ju ingen speciell modell i sig bara för att Individual har varit där, den räknas ju fortfarande som en M5 touring, men med lite unik utrustning (och därmed högre värde, om den är original och servad enligt bok).
En M5 touring i sig är ju bara det ett samlarobjekt om den är original, med endast 891 (handtillverkade) exemplar.
Du är nog ganska ensammen om Sonderlack på en M5 touring i Sverige gissar jag, men säkerligen finns det nån mer också, ju senare i produktionen man tittar desto fler bilar har någon slags Individual-utrustning, mest finner man på sista årsmodellen, dvs 1995. T.e.x den här extrema bilen, som för närvarande befinner sig i Schweiz: Länk

-M5 E34 Limousine register Länk
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Vad är den fyrkantiga saken framför växelspaken?

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Abbe: Skärmen för navigatorn.

/Masten

"En Z-träff utan Masten är som en fest utan OLW"
Det finns en Orinocometallic M5 Touring-95, i södra Sverige, så ensam om Individual är du inte, men kanske på 93:or.

Mvh Stephan

m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
George's bil är en av de första som är utrustat med navigator från fabriken -
utöver en -veilchenblau-met.- samt en -orinoco-met.- (dvs med
specialfärg från 'Individual) finns det nog några M5touring till i Sverige med specialfärg -
-
det där med 'Individual' bör man nog inte ta så allvarligt på,
det finns en spännvid som räcker från typ George's bil till en bil
som t.ex. har 'röda bälten' som enda 'individual'-tillval -
en bil blir en 'individual'-bil så fort köparen har valt en tillvals-option som 'normalt' inte finns till den aktuella bilmodellen -
fr.o.m. 10/94 är sådana bilar utrustat med ett BMW Individual
klistermärke (normalt på höger hjulhus i motorrummet) men det
kan alltså handlar om ENBART en bit extra läder eller 'bara' en annan BMW-färg som inte är standard till modellen osv.osv.
-
att ger sig på att räkna antalet 'individual-bilar' är nog en 'mission impossible', jag tror mig har läst i en artikel från 1996
att av 25.000 tillverkade bilar i Garching gjorde ca. 10.000 ett besök på 'Individual' för någon slags extra-utrustning, allt från en enkel sak till 'you name it' inkl. 'play-station´, TV, DVD, fax, komplett-läder i olika färger m.m.,m.m. ingenting är omöjligt enligt 'Individual' bara plånboken räcker till... ;);)
-
så man bör nog håller igen lite med att kalla bilarna för 'Individual' bara för en liten pryl-grej även om det är korrekt,
det är väl snarare för en eventuell köpare att avgöra om den där
Índividual'-grejen -egentligen- är värd att betala något extra för
-
skåpet@ sitter 'Schnitzer'-speglarna kvar på din bil ??? när jag
körde den bilen tyckte jag sikten bakåt var 'något' begränsat, M-Technik-aerodynamik-speglarna är ju rena -storbildspeglar- jämfört med de....::

M5touring register
ZO
276
ZORG
AMG E63 BiTurbo -12
V70 D5 extra allt -12
325 turbo -87
320i -85
som sagt de verkar inte så lätt att hitta ett fint ex men jag har ingen brådska alls det dyker ju upp ngt ex förr eller senare.
pengen man betalar för en blivande "klassiker" beror ju helt på skick,historik.Enligt min mening så kan jag utan dåligt samvete betala allt ifrån 0-140k för rätt bil om man säger så.Men självklart så lär man inte hitta ngn pärla för 70-80k.
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
ZORG@ för 140k kan du nog med lite tur hitta ett bra ex (men inte min.... ;) är det en 95:a M5touring du letar efter ??
ha tålamod, precis som du säger, du dyker alltig upp bilar från
samlarna's garage, dödsbo eller liknande, tyvärr är den enes
nöd den andres bröd 'sånt är livet'...;)

M5touring register
Visa användare
233
CoSmoZ
BMW 750iL
VW typ1 400hk
Porsche 356 Speedster
VW Buss-69 "Slammed"
Suzuki GSXR 1000
hur vet man att dom på blocket t ex är dåliga el. ska man säga ett dåligt köp?.. hur gör man ett bra M5 touring köp?
ZO
276
ZORG
AMG E63 BiTurbo -12
V70 D5 extra allt -12
325 turbo -87
320i -85
japp helst en 95a men det går bra med en äldre med bara den har hållts efter av tidigare ägare annars är det inte aktuellt oavsett årsmodell.
vet du ngt om den gröna -93an i köping som står hos bilhallen i köping AB,förutom många ägare så har den varit i landet relativt länge så historiken borde gå att snoka fram.
men ägar antalet får en att tveka men samtidigt vill man ju inte döma ut bilen för det.
jag funderar på att åka och titta på den iallafall först ska jag bara ta ut lite papper på den på bmw samt kika med bolagen om den varit krockad.
ZO
276
ZORG
AMG E63 BiTurbo -12
V70 D5 extra allt -12
325 turbo -87
320i -85
CoSmoZ

mycket tålamod och efterforska bilens förflutna så mycket det går.sen är det som vanligt känslan när man tittar på bilen samt när man kör den säger oftast en heldel om den skötts eller ej.annars om man inte är speciellt kunnig finns oftast bekanta eller M testcenter tillhands.
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
ZORG@ den gröna i Köping ? vilken är det ? bokstäver från -reg-nrt- räcker ;) om det är den jag tror det är så har den varit -till salu- ganska länge ?? (obs! för rost i stolparna, kommer inte ihåg om det var A,B eller C) -
-
Cosmoz@ ett bra -M5touring-köp- är när både säljare och köpare
är nöjda samt är det fortfarande när de träffas nästa gång ;);)

M5touring register
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.