|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag ska snart köpa en 528i E28 årsmodell 84-87 och undrar vad som är speciellt vanligt med just 528i. De vanlia klassiska E28-grejerna vet am ju om, men är det något på 528 som man ska se upp med?! Dessutom undrar jag även om 17000 kr för en 528i -86 med 19000 mil på mätaren är för saftigt. Bilen är fin och fullservad. Dock ingen utrustning utom sollucka... Prutförslag? Tack på förhand //Tomas M 518iS -88 | |
Bumse-man |
nja, det är väl inge dyrt, jag sålde visserligen min 528 nyligen. en -85 med drygt 19 på mätaren och all utrustning utom skinn inkl. abs och 8 lm fälgar. jag tog 10000 for den, men då var det till en kompis. du måste titta på bilen, och väga priset mot skicket. men det är underbara bilar hur som helst. lycka till! funderar på att cabba en E30... |
|
Tänkte åxå införskaffa en 528i E28 och funderar på om de är dyrt å äga en sån!!!! //Cosmos |
|
|
Hej. Jag sålde just min 528i-82a med all utr man kan ha, skinn färd dator...fullservad.. etc jag fick 12000kr för den, men de flesta brukar blåryka en del. Annars e dom hur roliga som hälst,,, att börna med. :) Diff.. |
|
|
Joakim: Jag tror jag ringde på din f.d. 528i en gång. Vit var den va? Hursomhelst är jag ute efter en sådan i bra skick så jag slipper reparera. Till Cosmos: Skatten ligger på ca 1500 kr. Försäkring ett par tusen beroende på ålder, men jag tänker trafikförsäkra min kommande 528 och st'lla i farsans garage så han får ha sin superlarmade och helförsäkrade Bumse ute ;-). Sen är ju bränsleförbrukningen ganska hög. Runt 1,1 l/mil blandad ska den ligga på och kör man mycket ska man inte ha en sån bil. //Tomas M 518iS -88 |
|
|
1.1 l/milen...hm... Jag klarar mig inte under 2! //Ticco OO=00=OO 528iA e28 |
|
Borbos |
Har en M535i -86 , chippad ca 225hk , kör den på 1,1 Lit/mil . Och då gasas det rätt friskt :-) /Fredrik - M535i |
|
Öh... Någon som kan tala om för mig vad det är för fel på min bil, kan det vara automaten ? //Ticco OO=00=OO __--------__ 528iA e28 -86 |
|
| Jag kör min på 1,4 med tresteg auto. Jag är inte snäll. Vad har du för däck? Jag har 225/16". Vi snackar blandad körning va? I stad så drar den 1,6. | |
|
Jag har 4-steg auto, just nu kör jag med 235/40-18" men bilen drog samma med 195/60-15". Här hemma i stan Göteborg så ligger jag stadigt på 2 liter milen, har inte kört så mycket på landsväg. //Ticco OO=00=OO __--------__ 528iA e28 -86 |
|
|
Hade en 528i -83. Bilen var ganska risig med den gick utan problem 1500 mil sedan sålde jag den. Den drog 0,85 / mil vid ganska hård körning. Jag kommer snart att köpa en 528 fast i lite bättre skick... Jag tror att en 87:ans 528i borde ligga runt 18000kr om den är i bra skick. |
|
|
Jag gav 17 för min -86:a //Ticco OO=00=OO __--------__ e28 528iA -86 |
|
|
jag gav inte ett skit för min -83.a!! (motorn lever än...) haha, gäller bara att ha bra kontakt med sin släkt så... onödigt å veta men ville bara berätta:) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.