AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
928

Knaster från högtalare

Se
12
Seved
525iA Touring -93
Jag har ett litet problem... det knastrar ur högtalarna fram på min 525 touring -93, som en gammal polisradio ungefär, fast mest hela tiden. Man blir som tokig tillslut. Det finns en telefon hållare utan själva luren med sladd som försvinner in under panelen, och så sitter det en mick med ett lustigt "puffskydd" på instrumentpanelen till höger om ratten. Kan detta knaster ha att göra med den gamla telefonen på något vis? Det knastrar fast man stänger av tändningen också, och har gjort så till och från sedan jag köpte bilen för några månader sedan.

Mycket tacksam om någon vet hur man löser detta, Det kanske är hur enkelt som helst, men detta är min första beemer :)

bobbyboy
BMW 528ia 1996
är inte högtalaren sprängd då?
Se
12
Seved
525iA Touring -93
Den låter bra när det kommer musik ur den, plus att det knastrar även när tändnyckeln är ur.

Det kan ha att göra med den HF-enhet som lämnats kvar av förra ägaren, jag skulle nog se till att montera bort den helt. Om du har oljud även med frånslagen nyckel osv så är det ju nån enhet, förstärkare osv som drar en del ström om inte annat.

FP
Se
12
Seved
525iA Touring -93
Ja, jag tänkte försöka mig på att montera bort allt som har med telefonen att göra.
Man har ju fått ladda batteriet efter ett par kabelstarter, men efter en liten sökning så var det innebelysningen som drog en massa ström. Så jag tog bort den säkringen tills det att man kan hitta felet... kanske hänger ihop med detta på nå't vis? Någon bilelsvärldsmästare är man ju inte, men på något vis ska det väl lösa sig.
Den här sidan är ju guld värd! :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.