|
|
|
|---|---|
|
När jag tog bort isoleringen på insidan av motorhuven idag för att fixa vindrutespolningen såg jag att det fanns två elkontakter ute vid varje munstycke. Kablar var dragna från bilen ut till munstyckena där de två elkontakterna fanns fast inget att fästa dem i. Vad är detta för kontakter? Elvärmning av munstyckena eller? Kan jag eftermontera det isåfall? Till vindrutespolningen har jag en "liten" spolvätskebehållare, 3.2 liter. Går det enkelt att byta denna till någon större? "De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon." | |
| Visst är det till el uppvärningen. Tips om hur du montera en större spolarvätske behållare skall finnas under "gör det själv" | |
|
Bara att köpa eluppvärmda munstycken hos bmw och koppla in... Kolla så att du har ström där först bara. Mvh, Magnus. |
|
| lånar tråden lite.. om man har dåligt sprutts på strålen är det pumpen ´som e kass då el?? | |
|
Behöver inte vara det. Du kan ha fått skit i munstyckena, pröva med en nål eller liknande. Är det lika dåligt i alla fyra hålen? Hur blir det om du trycker in intensiven? Lika svagt då? Hur många behållare har du? Har du även för lyktorna kan du ju enkelt byta pump o kolla. *BAWORAK* |
|
|
SvanteE: Intensiven?? öhh har jag en sån?? det är bara dåligt på en sida.. trodde att det fanns två pumpar men jag har nog fel där.. ska testa med nål & se om det blir bättre |
|
|
CoSmoZ: Kan också vara dåliga backventiler, det finns bara en pump till rutan. Intensivspolning finns på bilar med lyktspolning. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tror nog du fått lite skit i munstyckena. Hur många behållare för spolarvätska ha du? *BAWORAK* |
|
|
På min sitter det en liten extra tank för intensiven och den går till rutan. Elmunstyckena har två ingångar, lyktspolning har inget med min intensiv att göra. Jag har summa 3 pumpar, 2st lika till ruta och intensiv lite kralligare till lycktorna. W |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.