AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
960

Byte av termostat på 318i

Ja
132
Jaws
Saab 9-5 1998
Mustang GT 2010
BMW 320i 1994
Som nybliven treserieägare blev det första problemet det att tempen på motorn inte kliver upp till normal arbetstemp. Har beställt mig en termostat men skulle vilja ha lite tips på hur man smidigast byter denna.

---
He ä ba å gas
fr
70
froodi
318i -91
termostathuset sitter vid fläkten och det sitter på 3 st skruvar om jag inte minns helt fel det är lite jobbigt att komma åt den skruven som sitter på undersidan men det går ändå ganska bra sen är det ju bara att plocka ut gammel termostaten och stoppa in den nya..
Ja
132
Jaws
Saab 9-5 1998
Mustang GT 2010
BMW 320i 1994
Hur ska man gå tillväga, ska man tömma vatten? Hur luftar man systemet sen? Jag har alldrig bytt en termostat förut, ngn som vill berätta hur det görs?

---
He ä ba å gas
fr
70
froodi
318i -91
när du monterat lös termostathuset kommer det att komma vatten men inte så mycket. sen efter att du bytt termostaten så fyller du på vatten och glykol i expansionskärlet och på kylaren sitter det en plastskruv som du ser hur lätt som helst det är där som du luftar den..
Ja
132
Jaws
Saab 9-5 1998
Mustang GT 2010
BMW 320i 1994
Såja det var ju inga problem det. Bara ta lös dom tre skruvarna, det kommer lite vatten, ta ut den gamla termostaten, in med den nya, försöka få den på plats och skruva åt. Fylla vatten och lufta tills det kommer vatten och du inte får in mer i expansionskärlet. Superenkelt och bra blev det också :-)

---
He ä ba å gas
fr
70
froodi
318i -91
det är ju bra att det funkar nu = )
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.