AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
841

Dumma/missvisande säljargument

Carl Adam Andersén
Något som jag stör mig på är folk som skriver "lättfixat för den händige" när något är pajj. Är man duktig så borde man veta hur lättfixat det är. Tex ser jag ofta detta när toppackningen är pajj. Det skrivs enbart för att mindre kunniga ska luras av säljaren och tro att det är just lättfixat. Jag menar det är inte direkt gjort i en andvändning som att byta belägg.

Det mest intresanta är ju att om dom verkligen vet att det är packningen som har gått så lär dom ju lyft på toppen för å titta? Varför bytte dom inte packningen då för?

Det borde väll stå antagligen, troligtvis, med stor sanolikhet eller dyligt i annosen?

Länk
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Jag rör mig mest i gammelbilskretsar, där finns ett uttryck som är lika brett som det finns åsikter: "lite småfix kvar".

Det kan betyda attman måste plocka ihop hela bilen från att ha varit helt nerplockad till att kanske byta topplockspackning.

Inte så kul om man åker en bit för att kolla på ett objekt......:-(

Mats
BMW CS #5847
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
"ej min bil på bilden" Riktigt tråkig. Scenario: Man surfar runt på exempelvis blocket. Får seyn på en läcker M535. Klickar på annonsrubriken och bilen kommer upp. Jävlar va fräsch! Snygga fälgar! Läser lite i texten. Står att det finns lite rost, men den ser ju fin ut. Kanske petig ägare. hmm. Längst ner kommer det: inte min bil på bilden. Nehej du....

Eller Säljes pga husköp, tillökning, osv. Inget fel idet, tvärtom, men alltsom oftast står det på nyimporterade bilar som inte en sfårr sina svenska skyltar. Då är man pissig på att planera ....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.