|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Nja, det är nog själva trycket i omkörningsaccelerationen som jag saknar - känslan att man nästan blir "rädd" fast man sitter där med ett fånigt flin på läpparna. 0-100 axet är inget att gnälla över i BMW;n - men jag försöker undvika att dra på från start... Skall absolut inte gnälla över min BMW - jag är supernöjd. |
|
|
Sward det stämmer nog som du säger skulle få besked på måndag om det gick att byta bort cromratten eftersom jag vill ha en ljus interniör så ser man knappt nån skillnad på på de olika listerna tyckte att det var att kasta pengarna i sjön.... tycker nog att lite kan dem fixa vill ju stupa på en ratt.... 9 av tio bilar har sålts med svart inredning på carlssons i örebro. Så de hade svårt att förstå att jag ville ha ljus cupé. mvh |
|
|
snubbelnisse skall vara vill ju inte |
|
|
sward, korak Enl min säljare på BMW Gbg så ingår ratten med krom (titan) aldrig om man beställer Dynamic utan då är det alltid den tjockare helsvarta sportratten, oavsett vilka lister/interiör man väljer. Säg till om ni fått höra ngt annat för då kan det ju vara läge att speca om bilen innan den byggs... |
|
|
dala68 Jag tror att Borgs bil hade 2st 325 i hallen. Båda med Dynamic. Den ena hade titan med den gråa ratten och en har borstad aluminium med svart ratt. Jag är dock inte hundra på detta då de inte hade fulla specifikationer på bilarna men båda bilarna hade sportstolar och sportratt och fälgarna från Dynamic paketet. Jag blev själv lite orolig så min säljare fick kolla detta med tyskland då ingen på BMW i Sverige verkade veta detta. Det han kom fram till är att det är valet av list som styr. /Fredrik Swärd |
|
|
Som jag fattade är det tvärt om dala att om du väljer dynamic som är sportpaket så får man obligatoriskt cromratten som skall vara av det sportigare stuket lite mindre lite, lite grövre fick siffror men har glömt dem. Men nu är jag osäker ville ju ha mörka lister invändigt men det verkade stört omöjligt . Tycker det verkar lite veligt vad som finns eller inte finns, har för mig att i tyskland har de inga paket alls det kanske är bättre med lägre priser på utrustnngen istället.. mvh |
|
|
Tack för info, olika besked från alla håll alltså. jag har beställt en 325 med dynamic och blivit lovad att den kommer med helsvart sportratt trots att jag har titanlisten. Stämmer det inte så får ju säljaren fixa det innan leverans. I den officiella svenska broshyren för E90 så finns ju inte ratten med krom/titan öht. Den sportratt som är avbildad där är ju den helsvarta. |
|
|
sward du har rätt det är listerna som styr kan få svarta lister invändigt men då får jag ta en 320 eller 320 d går inte att få i en 325 (knepigt) |
|
|
Jag var förbi Borgs Bil och tittade idag. Den bilen med titanlist och titanratt hade inte dynamicpaketet för den hade 16" fälgar. Det kan vara så att vi båda har rätt. Har man dynamic så får man svart ratt oavsett och har man inte dynamic styrs det av listen. dala68. Du bör nog kolla upp detta för säkerhets skull men jag tror du får en svart ratt. /Fredrik Swärd |
|
|
Min 325 kommer med titanlist och titanratt. Den har Dynamic pkt. |
|
|
Kikade på E90 i lördags på Theanders i Lund (fick faktiskt trevligt bemötande!!), och förvånas över att ingen här lagt märke till följande: När jag skulle gå in i bilen slår jag först foten i tröskeln och sedan huvudet i taket. Till saken hör att jag är under medellängd och tycker mig vara normalvig. Kändes som om bilen inte riktigt ville släppa in mig... Dessutom hittade jag lacksläpp vid taklisten. Har förvisso inte provkört bilen än (de var fullbokade). Det kanske förlåter allt... |
|
|
det här var knepigt dynamic paket = titanratt cromkratt jag måste speca om min eller vänta ... sward det var inte vinterdäck på bilen du såg då är det nog 16 tum med dynamicpaket min försäljare kollade upp det idag jag sa samma det var svart ratt i testbilen som hade dynamic med 16 tums vinterdäck |
|
|
Pratade med säljare och kollade på ett par leveransbilar igår och kom fram till följande. Om bilen har titanlist får man ratt med titaninlägg oavsett om man väljer dynamic eller ej. I dynaimc ingår en fetare sportratt men det är fortfarande titaninlägg. Väljer man annan list än titan får man alltid svart ratt. Diameter och "fetfaktor" beror på Dynamic etc. Någon som ser luckor i den teorin? |
|
| Hur går det med bilderna tobbe? | |
|
måste säga att E46 är mycket snyggare än den nya 3-serien. bakpartiet är så fult. för många linjer över allt. E46:an är stilren. E90 M3 lär inte bli vackarare än E46 M3 men vassare lär den bli med V8 på 400 hästar. |
|
|
Däremot är den svår att ta sig ur baksätet av nån anledning. Min bil har kommit, så nu blir det operation övertalning att få ut den den kommande veckan istället för den 15:e. |
|
|
E46 är fortfarande snygg men kanske ska ses i skenet av att E36 inte är direkt snygg med sina Ford baklysen... E46 var ju en mer utseendemässig fulträff när den kom mot när nu E90 kom. |
|
|
dala68. Jag köper din teori. Det är samma som jag har kommit fram till tillsammans med min säljare. /Fredrik Swärd |
|
andha45 |
Det med utseendet är nog olika. Jag har aldrig riktigt gillat e46, tycker den ser smal, japansk och "ofet" ut bakifrån. e36 o e90 klart snyggare. e90 är designmässigt lyckad, tycker jag men jag håller med om att inredningen blivit plastigare. Hur mycket man störs av det är nog individuellt. |
|
Jag lever på hoppet att den plastiga känsla som inte är lika påtaglig som i Z4, 645 och E60 ska mattas med tiden, att reglaget ska nötas in när man vrider på den. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.