|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
I måndags rullade jag ut med min nya 325 E90. Det finns inte ORD för hur bra denna bilen är. Jag har provkört i princip alla bilar som finns tillgängliga på marknaden och denna bilen piskar allt och alla. Framför allt är det sportchassi ihop med 18" som jag verkligen rekommenderar. Förväntade mig att den skulle bli stötig men ICKE! Vägegenskaperna är i en klass för sig. Jag återkommer när den är inkörd och klar. Det tar tydligen ett par hundra mil innan motor, bromsar och däck är 100% /Tobbe | |
DanneE |
GRATTIS! Men vart är bilderna ? :) /Daniel 320dT M ´05 Mer info: Länk |
|
Grattis! Mycket, mycket trevlig bil det där :) /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Trevligt! När beställde du din bil? Jag går och väntar på en 325a som jag beställde v8. Har fått besked om att den går i produktion v18. Vad har ni andra fått för datum? Längtar efter min pärla! |
|
|
Gött att höra att du är nöjd Tobbe! Min spec är väldigt lik din förutom Comfort Access som jag tänkte kunde vara kul att testa. Beställde min 325'a i torsdags förra veckan, får den v24 dvs mitten av juni. Lägger man en order idag är beräknad leverans i september enl säljaren. |
|
| Beställde min bil den 2 feb. | |
| Bilder kommer ;) | |
|
håll i ratten tobbe det kan bli halt.... slutet av maj gällde på carlssons örebro i fm beror nog på tilldelningen. vill testa den först innan jag slår till blir det senare än maj hoppar jag av och tar en 06 i sept |
|
| Jag beställde min E90 i slutet av januari, fick besked att den skulle byggas v 9-10. /H | |
|
Jag får min 325i den 15 april. |
|
| grattis! var och tittade på e90 i helgen, tyckte om den ,den såg nog allra snyggast ut framifrån, framskärmarna såg så feta ut i en viss vinkel.... | |
|
Var ute och körde 325 E90 igår. Måste bara säga att den aktiva styrningen är mycket bekvämare på nya 3-serien än vad det varit på både 5-serien och X-serien. Blev imponerad. MVH / Jacob |
|
|
grattis,många fina mil framför dig!!! Mpower |
|
| Tattigt med så fula ändrör på nya 3serien. | |
|
har också provkört 325:an idag och blev mäkta imponerad de ä en grym bil mycket snyggare i verkligheten på utsidan.... inuti var jag mindre imponerad instrumenteringen känns mycket mer gedigen i e-46:an det var mycket plast i nya trean det krävs nästan att man tar navi för att fylla ut med annars blir det väldigt tomt och öde. sportstolarna var kanon lätta att ställa in man kan färdas många mil i dem.och så måste jag sälla mig till skaran att aktiv styrning är superbt har man en gång provat så är det nog kört. Skulle bara välja klädsel och skriva på så var det det klart trodde jag jag tillhör skaran som inte gillar mörka inredningar då blev det värre enda rätta alternativet var lemonskinn men då sprang det upp 20 papp till så det blev hem och fundera igen hittar inget alternativ. Bara en sån sak att välja bort den i mitt tycke vedrvärdiga ratten med crom på gick inte då skulle man bli tvungen att plocka isär paketen strul strul valmöjligheterna är inte så många när det kommer till kritan som man kan tro svarta fönsterlister går inte att få var ett första val men icke. ' väntar nog till hösten och ser vad som kommer ändrören får du köpa hom bmw 389 kr st jippi för två små rör.. mvh |
|
|
Tobbe_E90: Vilken färg har du? Fick du X som första bokstav i reg nr? |
|
|
tar tillbaka ALLT illa jag sagt om E90, provkörde en 325.a häromdagen, åh gud vilken bil:) ska kanske beställa en med..:) |
|
|
Provade den på Lindholms Bil igår. En 320D med manuell låda. Vilken kanonbil! Blev mäkta imponerad måste jag säga! Härligt "bett" i tvåliterdieseln, men den passar nog bättre med steptronic pga det ganska snäva varvregistret. Blev även oerhört imponerad av ljudkomforten, interiören och växellådan. Blev dock lite besviken på två saker: ¤ Det råa dieselknattret/vibrationerna på tomgång/lågvarv. Provade för inte så länge sedan en Peugeot 407 HDI och den gick betydligt tystare och mjukare. ¤ Tyckte den kändes väldigt stötig annat än i motorvägsfart, trots att provbilen hade standardchassi men visserligen 17" vinterdäck. Trodde ändå den skulle gå mjukare på vägen utifrån vad jag tidigare läst. //Chrille |
|
|
Korak Kromet i ratten ingår i paketen om man kör på standardlisterna. Kör man på borstad aluminium istället får man en svart ratt vilket är mycket snyggare /Fredrik Swärd |
|
|
Jag fick min 325i (sparkling grafit) den 11 mars redan. Den är verkligen en dröm - dock saknar jag lite av trycket från min tidigare bil som var en Saab 9-5 Aero - men det går att leva med. Navigationen är bra, sportstolarna riktigt sköna och fälgarna är ju brutalt snygga (18 tum). Min säljare sa att man inte behöver bry sig om det där med inkörning så mycket nuförtiden - 7000 rpm skall inte vara några problem ens i början... Jag gillar också automatlådan och det är skönt att slippa paddlarna på ratten som man hade i Saaben. Lycka till alla med era nya bilar. |
|
|
BMW 325iA 0-100 på 7.7sek Saab 9-5 Aero Aut (250hk) 8.2sek Så BMWn är lite snabbare. Din bil är kanske inte riktigt inkörd ännu eller så känns det bara slöare pga av den "lite" bättre komforten. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.