|
|
|
|---|---|
| Hej är det någon som vet när de kommer och vad de kommer att kosta? | |
|
Officiellt så har ingen 125i ännu annonserats. 130i kommer däremot till sommaren. Pris? Troligen runt 320 000:- Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
130i kommer i september, enligt BMW:s pressmeddelande. //Chrille |
|
V12 LeMans |
vill ha en havannabrun 130i med lite sportatteraljer och AC Schnitzer-hjul eller nåt . ( å kanske med kompressormatning , hehe ) |
|
Det tyska priset för 130i är 32.500 euro = 298.000 kr. Så att den hamnar runt 300' i Sverige är nog ingen särskilt vild gissning. //Chrille |
|
|
Enligt prislistan jag fick igår (daterad 2005-09-01) kostar 130i 308.000:- i grundpris Det man får med då verkar vara 17" V-eker141 shadowline lädersportratt klimatanläggning (AC) Dimljus DSC+ Radio BMW business CD Ska man sedan ha komfortpaket + M-sportpaket kostar kalaset 30400:- till 130 Så räkna med 340-350K för en med lagom utrustning (utan nav och sånt) |
|
| Utan problem 400.000 för en 1-serie med navi och lite annat godis... Nej tack, köper hellre en E90 eller E60 för dom pengarna om jag ska köpa nybil. | |
| Ettan är en bil i golfklassen vilket också känns mycket tydligt när man kör den. I den prisklassen så krävs det ett chassie i stil med E90 tycker jag. Synd bara att ettan är mycket snyggare än trean... | |
|
Jag tycker 1-serien känns väldigt vuxen på vägen, för sin storlek. Provade en 120i med dynamicpaket häromdan och det slog mig att småbilskänslan var i princip obefintlig. Har även provat nya 320d, och måste säga att 1:an och 3:an är ganska snarlika körupplevelser om man ser till chassi/köregenskaper. Även interiört är det mesta sig likt på bilarna. Men jag tycker 1-serien är alldeles för dyr. Den kunde gott ha varit 10-15 kkr billigare. E90 är helt klart mer prisvärd. //Chrille |
|
| bmw_chrille: Kan inte hålla med där tyvärr även om jag skulle vilja då jag tycker att ettans design är läcker. E90 påminner i viss mån om E39 i komfort och körupplevelse fast sämre. E46 är överlägsen ett-serien i alla hänsenden. Även E46 compact överglänser den mycket lätt. Ettan är klassledare i golfklassen, en lätt mach för övriga BMW:s modellserier.... | |
|
Någon som vet när M-sportpaketet kan levereras? Fr o m oktober eller? //Chrille |
|
| Kan ingen säga om man får den med steptronic automat? | |
| Steptronic automat står listad till 130i för 19500, finns till alla bilar utan 118d och 116i enl listan.. | |
|
Min säljare avrådde mig från att köpa 130, han trodde att man skulle köra sönder den, eftersom den inbjöd till hårdkörning. Men en M3 E46 den tyckte han absolut vore ett bättre val. Tyckte det lät lite konstigt, M3:an inbjuder väl till ännu hårdare körning, eller menar han att en M3 är tåligare. Det borde den iof vara. 130 har alla förutsättningar att bli en klassiker. No More Limits! |
|
| Vad jag fått reda på så finns m-sport paketet från september-produktionen | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.