AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
3.856

Hur lång tid tar det å få reg skyltar vid import?

Hej som sakt så undrar jag hur lång tid det tar o få skyltarna när bilen är importerat allså efter man har besiktat den här i Sverige??

Toni
bu
294
buffy11
525:92 touring brokatrot
Det tog mig 4 dagar att få skyltarna ibland kan det gå fortare.
bilen besiktades i måndags så ja hoppas att dom kommer dena veckan bara..

Toni
Ch
53
Christeen
523 ia Touring -98
Jag besiktigade min bil 28/2 och hade skyltarna 2/3, så du kan vara lugn, du kommer att få skyltarna senast i morgon.

okej fan va skönt o höra de :) klarar knappt o vänta :)

Toni
Dr
342
Dredd
525d -10
Jag fick mina efter två dagar, men jag snackade med försäkringsbolaget och försäkrade bilen innan jag fick plåtarna. Sen var det ju bara att köra med importplåtarna helsförsäkrat tills de riktiga kom.

Jag kunde inte vänta två dagar iaf! ;)
men ni tror allså att det blir dena veckan nångång för ja vill gärna ha bilen innan helgen..

Toni
Dr
342
Dredd
525d -10
De har ett serviceåtagande som säger 3 arbetsdagar:
Länk
*Vetoni:
Ring o försäkra bilen snarast så att du bara behöver "ställa på" bilen när du väl fått skyltarna och det "riktiga" reg.beviset. Det måste ju som sagt finnas en giltig försäkring kopplad till dtt reg.nr för att du ska kunna ställa på bilen. Tråkigt om du missar detta innan fredag kl 16.00, eftersom det i så fall är kört för dig att fixa påställning innan helgen.
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Rolex: nu skriver jag sådana onödiga inlägg igen! Skämt o sidå..
Toni: Jag besiktigade bilen på en torsdag ovh fick skyltarna redan på mån el. tisdag. Tror att besiktnings mannen sade att det brukar ta ung 3-4 dagar för att få skyltarna!
Sen gör som Rolex säger!

MvH Bmw 4-ever
Kontrollbesiktigade måndag 15.30, försäkrade tisdag, fick plåtarna, ställde på o körde onsdag: suveränt Vägverket!

F*N va lycklig man kan bli fick skyltarna i dag ocj ja ställde på bilen i dag jaja...kan de bli bättre :) tack till alla för alla råd o tips... :)

Toni
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.