|
|
|
|---|---|
David_85 |
Hej! Har en BMW 316i -00 som har problem med kylsystemet. Får fylla på med kylarvätska hela tiden...lampan på instrumentpanelen lyser och motorn går varm. Har luftat systemet en gång och då funkade bilen som den skulle i två dagar därefter var det samma fel igen. Bilen har även börjat gå ryckigt vid låga motorvarv. Slangen från motorn till kylaren är varm men slangen från kylaren in till motorn är kall...ska inte den oxå vara relativt varm? Är det någon som vet var felet kan ligga? Tack på förhand! */David/* |
|
Hej David_85! Har du kollat termostaten? Tycker även du borde "spola ur systemet"! // Martin |
|
|
Tycker att du ska göra en provtryckning hos någon verkstad för att kolla om systemet läcker någonstans. Hade dina "symtom" på min bil för dryga månaden sen.. felet var att en luftningsskruv läkte och därigenom kylarvätskan som försvann. 20:- kostade skruven och provtryckningen 800:- (BMW) Har du kollat om det finns något spår av vatten/glykol i motorrummet? Jag hoppas bara att du inte kör med varningslampan tänd (motorn varm). Då kan du som du kanske vet få betydligt värre skador. BMW4EVER! --- Min E39:a: Länk |
|
| Jag har haft samma fel på min 318i -00... då var det spricka i expansionskärlet som gjorde att det läckte, verkar vara VÄLDIGT vanligt... en kollega på jobbet har haft samma fel oxå... | |
David_85 |
Vill tacka alla som svarat på min fråga...lämnade in bilen igår på en verkstad och fick veta samma dag att det var expansionskärlet som spruckit...så det kommer dom att fixa. */David/* |
|
Jag tror jag stött på värre problem. Kylarvätskan försvinner men det verkar inte vara ngt termostatproblem eller läckage i expansionskärl. Problemet är att vätskan är brunfärgad vilket för mig innebär läckande toppackning. Är detta rätt ? Och hur skall jag gå vidare ? Har läst att BMW kan ta hutlöst betalt men är det ngn ide att ta ner den själv ? Har ju pillat ner gamla motorer men vågar man plocka ner en 01:a ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.