|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Det kanske , är en M535 bottendel (3,5) samt med en 528 topp (gamla fördelaren) .... Jag har haft två st 528 som har haft denna kombination + lite andra godsaker i dom med.... Och don har gått grymt bra ! Tom bättre än mina gamla original M535... Billy B10 , Alpina Club Schweden Länk |
|
|
det står 3,5 på blocket de betyder väl att de är en 3,5 liters förmodar jag. Sen står de 11d80 och 1270006. Kan 80 t.ex. betyda att de är 1980:s årsmodell? |
|
| Har öppnat motorn nu, ser ut som nån har varit å svetsat påkamaxeln...hur ska de se ut i änden på kammen? | |
|
en bild på min kam, ser inte alls bra ut...undrar om detta är original kammen? Länk |
|
|
Den där kammen är knäckt(?). Jag får för mig att det ska vara två sådana utstickande saker som fördelaren är instucken på. (iaf på tds:en, där luftpumpen sitter där, och det ser ju faktiskt ut som att det saknas någonting där... har inte haft upp min M30 något, så jag vet faktiskt inte hur det ska vara. =)) - Men jag kan ju ha fel! E12/E28-problem/lösningar finns här Länk |
|
|
tja jag har hållt på med båda 528 och 535.. och saken är den att tändfördelaren sitter ju i form av ett torn på 528 men den funkar ju fortfarande som fördelare.. man behöver ju inte använda sig av lägengivaren under fördelaren.. men sedan sitter det ju 2 givare på växellådan.. så motronic måste det vara.. kamaxeln är olika på 535 å 528.. skillnaden ser man genom att 535 har endast en pigg längst ut samt ett gängat hål i mitten.. meddans 528 har två "halvmånar" som rotor axeln körs ner emellan.. kör du med 528 axel på en 535 så blir det ju självklart cp på höga varv då dom har olika vrid/effekt karaktärer.. mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.