|
|
|
|---|---|
|
Hejsan,har en bmw 325ic -94.Undrar om nån vet vart kontakten i dörren sitter till innebelysningen?för när man öppnar dörren så ska ju rutan åka ner en bit,men det gör den bara ibland.Derför tror jag att det är glapp i kontakten i dörren. Hoppas nån vet något om det här för det är väldigt irreterande att den bara åker ner ibland. Tck på förhand. mvh Pontus | |
|
menar du när bara rutan går ner 5mm precis när du öppnar/stänger dörren??? ///325/// |
|
| japp,det menar jag.men ibland så tänds inte inne belysningen och då går inte rutan ner dom 5mm,men om belysningen tänds(som bara händer iblnad) så går rutan ner. | |
|
Välkommenn till forumet! Den sitter i B-stolpen. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
tack tack. Okej,sitter den innuti eller kan man typ spruta lite kontakt spray eller sådant? |
|
|
Den sitter i nr 6 på bilden: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Okej,tack.. bara en fråga till sen ska ja inte störa er längre. Men är det svårt att göra rent/byta? tack på förhand:! |
|
|
Hade oxå glapp kontakt i denna kontakt förra sommaren, smörjde lite sen försvann det. OBS!! Tänk på att du måste sätta dit den på samma plats som den satt innan. Man kan nämligen sätta den för högt resp. för lågt och dår slår dörren i. Så testa att stänga dörren lugnt efteråt för att se att dörren går rätt. Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
| okej.tack | |
parolof |
På min 92'a coupé sitter inte kontakten i låset utan nedtill i b-stolpen, och sitter den där på din 94'a så är det enkelt att ta bort, sitter med en stjärnskruv. |
|
Markera läget på den med en tuschpenna, innan du lossar den. Om det är samma konstruktion som på E34, så finns det en förstärkning bakom. Läs detta tips: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Okej....ska försöka fixa detta ....tack. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.