|
|
|
|---|---|
|
Hej! Tänkte bara vidarebefodra mina synpunkter på nya 3an. I detta fall 325i. Hade varit i Gbg och på vägen hem tog jag en avstickare till Grästorp där återförsäljaren för BMW "Autosalongen i Grästorp AB" husrerar. VD:s Daniel Stomeber lånade ut deras demo, en E90 325i sedan. Har som bekant en 330it och ville egentligen testa just 330i men den hade inte kommit ännu. Nåja då fick ju 325:an duga :-) Mitt första intyck var. Fan, var den inte större ! Live är den inte så mycket större an E46:an. Antagligen en synvilla.... För måtten talar ju om att den är större. Men jag måste kapitulera och ta avstånd från delar av det jag skrivit om E90 tidigare. Mycket vacker live, vill jag påstå och invändigt faktiskt likadant fast demon hade iDrive med två kupor och jag stördes inte alls av detta. Den är lik E60 invändigt dock tycker jag att passformen är bättre på 3:an. Storleksmässigt känns det att 3:an har växt när man sitter i den. Sportstolarna var helt underbara! Frågan är om man behöver komfortstolarna ? Den aktiva styrningen passar bra in och personligen älskar jag den. Och gissa om jag blev förvånad när jag testade 0-160.... ojojoj 325:an känns vassare än 330i E46 ! På tvåans växel var det inget problem att nå till och med över 100Km/h! Mycket imponerande. Vägljudet är i inte så påträngande som i E46:an Den går klart tystare men 6:an morrar gott på känt BMW manèr så fort man börjar varva den . Stabilt chassi som kändes ännu styvare och bättre än föregångaren E46. Många klagar på Idriven och att den skulle var krånglig. Hm..... fattar inget av det! Den är ju hur enkel som helst att manövrera och väldigt behändig. Nah det blir nog en E90 ändå men väntar dock till Touring modellen kommer i september och som enligt Daniel är grymt snygg. | |
|
jo de går fint....provade en 325 automat (6vxl) i lördags...de går mycket bra och den där idriven förstog jag ingenting på...satt och rattade runt på den där i en 10min utan att komma till rätt sak... ///325/// |
|
|
"där idriven förstog jag ingenting på...satt och rattade runt på den där i en 10min utan att komma till rätt sak..." Hm... hur står det till med din datorvana? Enligt mig måste man vara nästintill dum eller väldigt ovan att hantera diverse datamiljöer, om man upplever den som du gör Inget personligt dock ;-) |
|
|
Jag tittade på E90in igår.... provkörde den dock inte... men jag tyckte att den var aningen för plastig för min smak. och så får jag ge tummen ner för framsätena. Tittade på en snikutrustad 320dA som stod inne i hallen på BMW Centrum i malmö. Nästan lika tråkiga säten som E36. helt platta. _________________________ Vanliga fel på E34: Länk |
|
|
Jag fick tillfälle att provköra E90 325i en runda igår. Hur ska man summera det hela? En större, bekvämare, betydligt tystare bil än E46. Men sportfaktorn är hög tycker jag. Trots blöt vägbana och hjälpsystemen stundvis bortkopplade låg bilen som klistrad på vägen samtidigt som den smidigt filtrerade bort ojämnheter och gupp i marken för en bibehållen komfort. Sportstolarna var helt perfekta, inget att klaga på. Motorn drar väldigt fint genom hela registret, ett fint motorljud vid gaspådrag även fast det gärna hade fått vara lite mer påträngande. Samtidigt måste det vara väldigt trevligt med ljudkomforten vid ren brukskörning. I-drive var hur trevligt som helst, vem som helst som tänker logiskt borde klara ut det. Bilen känns kort och gott som en väldigt, väldigt lyckad kompromiss mellan sport och komfort. Jag hade dock valt bort den ljusblå kulören och de sterila alu-listerna som detta exemplar var utrustad med. :) /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.