|
|
|
|---|---|
|
Är det någon här som använt lashcaps på en BMW? hur fäster man dom? M/Alpina-träff i Stockholm 1 maj Länk | |
|
Man lägger dom bara på ventilskaftet, sedan hålls dom på plats av tryckaren. _______ //Niklas |
|
| Funkar finemang | |
|
Är det någon som har en bild? Jag fattar inte hur man ska fästa dom, eller menar ni att man bara ska sätta den uooe på ventilskaftet? Här är en bild på ventil mekanismen, var ska den sitta? Länk Motorn ifråga är en S38. M/Alpina-träff i Stockholm 1 maj Länk |
|
|
Så här ser lashcaps ut Länk . Det är i princip en cylinder med urtag för ventilskaftet, dom läggs bara på ventilskaftet med tryckaren ovanpå. Tryckarna skall bytas till solida utan urtag för shimsbrickor ovanpå. _______ //Niklas |
|
|
O vad är fördelen med "lashcaps"?O hur justerar man ventilspelet om man inte längre kan använda sig av shims? |
|
|
Koni: Du menar alltså mellan del 8 och 10 på den här skissen Länk Måste man byta tryckaren och hur jusrerar man ventilspelet då? Dawwe: Man använder lashcaps för att kompensera minsningen av bascrikeln vid omslipning av orginal kanaxlar. M/Alpina-träff i Stockholm 1 maj Länk |
|
|
Den hamnar mellan ventilen (3) och tryckaren (10). Ventilen går ju genom övre fjäderbrickan (8). Ska man använda dom för att kompensera mindre bascirkel behöver man inte byta tryckarna. När man använder dom istället för dom tunga tryckarna med shims så slipar man dom till rätt tjocklek för ventilspelet, för att justera så byter man ut eller slipar dom. _______ //Niklas |
|
|
Tack koni! Jag menade 3an ;) M/Alpina-träff i Stockholm 1 maj Länk |
|
|
Föresten behöver man något special verktyg för att ta upp tryckaren? M/Alpina-träff i Stockholm 1 maj Länk |
|
|
Jag brukar använda en polygriptång men det går säkert lika bra med en kraftig magnet. _______ //Niklas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.