|
|
|
|---|---|
|
Tätningslisten runt förardörren, alltså den som tätar mot karossen på min 528 IAT -98 har spruckit. Det är den listen som sitter runt rutramen mot tak och framåt. Någon som bytt denna list och i så fall vet vad den kostar och om det är svårt? | |
|
Får väl svara själv då... Kostar 414 spänn! Kanske kan få ett svar på den andra delen av frågan, någon? |
|
|
Hej. Böt själv på båda sidor för några veckor sedan mycket enkelt du ser vad du skall göra riv bort den gamla, ta bort plastskyddet nedtill. mvh |
|
|
Tja bytte båda fram jag med förra veckan var inte svårt alls, dom visade på kartongen hur det går till. Men va försiktig när du tar bort plastskyddet nertill. Clipsen som håller fast det kan gå sönder. Betalade 800 får båda. Mvh No Turbo shit - Just real power |
|
|
tror inte vi snackar samma list. Jag menar listen som endast går från B stolpen till A stolpen som sitter på dörren. Den som går ner bakom backspegeln... |
|
tvåtakt |
Ganska enkelt att byta. Dra loss den i bakkant och hela vägen fram. Sedan pillar du på dom två främre clipsen som håller chromelisten (eller om den är svart på din bil) tills den är lös om man säger så... Dra loss gummilisten och sätt dit den nya. Det går lättare om du klipper av den räfflade flärpen, som skall sitta klämd bakom backspegeln. Om man gör som man SKALL göra så får man riva hela dörren, och det vill vi ju inte. |
|
Har bytt listen och det var faktiskt enkelt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.