AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
833

Hjälp med 328Ci-00

Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Vad kan de vara värd?

* 3 äg. inkl tyskland
* Import 00
* 10k mil
* Skinn
* Sportstolar
* Stolar med minne
* M-chassi
* PDC
* Antisladd
* Xenon
* Färddator
* Däcktrycksensor
* El-glastaklucka
* Sport/multiratt
* Klima

med mera...

Hur mycket e rimligt att ge för en sådan?

MVH

"E46 Coupe snart kanske om jag hittar nån"
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
140-145 kkr?
ma
301
madmax05
320i E90 M-sport
just för att den är importerad så brukar priset vara lägre än svensksåld...köpte min för 3,5 månad sen o gav då 160000kr nästan.fullutrustad och svensksåld som har rullat 6500mil..

jag skulle säga runt 140-145 med papper...men allt beror på bilen.
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Jag hann först , hehe!
Ju
6
Juntti
328Ci-00
Fått bud på min 328CI 00:a.7300 Mil.206"SKA NOG SÄLJA.)

ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
För 206 kkr får man en 330Ci-01 så kräng den innan köparen ångrar sig!
Ju
6
Juntti
328Ci-00
Får nog sälja innan han ändrar sig,men man ska ju en ny bil också.ÄR nöjd med min egna bil.

ma
301
madmax05
320i E90 M-sport
jaken snabbare än mig...lol..
Sp
3.093
Spajjjs
okej. tack för svaren. priset på bilen är satt till 155kkr. Men det e väl alltid diskuterbart skulle jag tro.. Hur mycket borde man kunna pruta på det? Vet intw heller on länkarmarna e bytta på den.. enlig nuvarande ägaren så tror inte han det iaf...

mvh!

ma
301
madmax05
320i E90 M-sport
Ge honom ett bud..inte 155'..140' o det räcker..
Sp
3.093
Spajjjs
oki tack så mycket folket. ska åka o kolla på bilen.. sen ska jag försöka diskutera priset o se om jag får ner lite.. annars köper jag inte..
mvh!

ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Spajjjs,

glöm inte att kontrollera historiken så noga det bara går. Gör inget förhastat. Det är lätt att bli kär när man sätter sig bakom ratten!
Sp
3.093
Spajjjs
jaken: jo jag vet risken med det. hur kollar man bäst historiken? genom dok som finns..? kontakt med bmw?

mvh

ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Du kan börja med det enklaste, kolla garantirep. via BMW, att avläsa DIS är väl nästan bortkastade pengar då de flesta(?) skruvade bilar galant glider igenom. Verkar allt fortfarande stämma kan du ringa till ägarna i Tyskland samt ringa/maila/faxa verkstäderna som servat bilen i Tyskland, tidigare protokoll från bilprovningen kanske kan innehålla något intressant också.
Sp
3.093
Spajjjs
Bilen ska ha gått 600 mil (en ägare) i tyskland innan den kom hit 6 månader gammal. Så nån serivice i tyskland ska väl inte ha varit aktuell då förmodar jag? förutom nån garanti reparation då..
Senaste godk. bes var 2003-03. Det borde väl vara den första som gjorts här? Nästa e de dax för i maj. kommer be säljaren att göra den innan ev. försäljning då jag inte vill köpa en bil 2 mån innan den ska besiktigas. ev- m-test vill jag nog oxå göra för att inte åka på några överraskningar kanske...

hur går man tillväga för att få reda på garantirep?

mvh!

ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Ring BMW, det finns i deras databas, jag tror det kostar ca 200 kr att få reda på.

Om det inte finns någon dokumentation från Tyskland pga att bilen inte servats under sin tid där så skulle jag ha ringt den tidigare ägaren. Om bilen är skruvad så har denne troligvis inte varit inblandad...

Lycka till!

Sp
3.093
Spajjjs
Kommer man få reda på ev garatirep i Sverige då oxå eller bara i tyskland? I Sverige oxå va? Ska åka o snacka med BMW nån dag då. Se vad dom säger. Återkommer om det e nått annat jag undrar över..

MVH!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.