AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
470

første start etter motorrenovering, tips og råd ønskes!

E3
32
E30Andreas
E30 320/325 - 86
skal kjøre i gang en nyrenovert motor i morgen, er det noen som har noen tips om hva som er lurt å gjøre før man starter den? det er en M20B25...
det jeg har tenkt å gjøre er å ta av dekselet som sitter på blokka, slik at jeg kommer til oljepumpeakslingen. på den sitter det en firkantaksel som jeg setter en eldrill på så kjører jeg kun pumpa rundt og får sirkulasjon rundt i motoren.
noen som vet hvor langt den må "kjøres inn" etterpå og evt om det er noen spesiell måte å kjøre motoren på de første gangene?
takknemlig for tips ;)
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Länk

Mvh
Visa användare
641
Håkan02
BMW 523i Touring 1999
BMW 320i Touring M 2005
BMW 2002 1975
BMW 2002 tii 1973
BMW 2002 1973
BMWCS #652
Finns väl olika teorier men jag skulle efter start låta bilen stå och gå runt 2500 varv för enförsta inkörning av kamaxeln om den är ny. Låta motorn bli varm, kolla efter ev vatten/oljeläckage.

Justera tändning kolla vattennivå efterdra toppen justera ventilspel.

Sen får du väl avgöra själv om du tror på att man ska ge järnet för att köra in motorn . Jag brukar att försöka hålla uppe varvet första tiden växla ofta, inte segdra, för att kolvringarna ska sätta sig.

Sen byta olja och filter efterkontrollera ventilspel och tändning.

Håkan

E3
32
E30Andreas
E30 320/325 - 86
takk for svarene :)
enig med håkan02 at man ikke får tyne motoren på lavt turtall, men er i tvil om at man bør gi jærnet med en gang....
noen som har flere tips?
De
165
DeWa
328iAT -96
Hvis du ikke spiser kylling, blir du en tulling!

Sorry, kunde inte motstå .. lol ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.